דף הבית » הכי מדובר » עדה ניסן: חיים של הישגים

עדה ניסן: חיים של הישגים

2023-05-06 06:36:00+02:00

חיים מוקדמים וחינוך

עדה ניסן נולדה בתל אביב, ישראל, בשנת 1945. היא גדלה במשק בית יהודי מסורתי, והוריה החדירו בה תחושת קהילה ואחריות חזקה. היא למדה באוניברסיטת תל אביב, שם סיימה תואר במנהל עסקים. לאחר סיום לימודיה החלה לעבוד בענף הבנקאות, ולבסוף הפכה לראש בנק ישראלי גדול.

קריירה עסקית

עדה ניסן עלתה במהירות בשורות תעשיית הבנקאות, והפכה לאחת מנשות העסקים המשפיעות בישראל. היא הייתה האישה הראשונה שמונתה לדירקטוריון של בנק ישראלי גדול, והייתה גורם מרכזי בפיתוח מערכת הבנקאות במדינה. כמו כן כיהנה כיו"ר רשות ניירות ערך, והייתה חברה בדירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

פילנתרופיה והשפעה חברתית

עדה ניסן הייתה פילנתרופית נלהבת, והיא השתמשה בעושר ובהשפעתה כדי להשפיע על מדינתה ועל העולם. היא הייתה תורמת מרכזית לארגוני צדקה וארגונים רבים, כולל קרן הילדים של האו"ם (UNICEF), ועדת ההפצה היהודית האמריקאית והקרן הישראלית לחקר הסרטן. היא גם הייתה תומכת מרכזית באמנויות, והיא הייתה חברה מייסדת של מוזיאון תל אביב לאמנות.

מוֹרֶשֶׁת

עדה ניסן הייתה פורצת דרך בעולם העסקים ופילנתרופית נלהבת. היא הייתה מודל לחיקוי לנשים בעסקים, והיוותה השראה לרבים. מורשתה מתקיימת בארגונים ובארגוני צדקה רבים שבהם תמכה, והשפעתה על העולם תורגש לדורות הבאים.

פרסים והכרה

עדה ניסן זכתה להכרה רחבה בזכות הישגיה. היא זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס ישראל לעסקים וכלכלה, פרס ישראל להשפעה חברתית ופרס ישראל לפילנתרופיה. היא גם זכתה במעמד ההצטיינות של מדינת ישראל, הכבוד האזרחי הגבוה ביותר במדינה. עדה ניסן הייתה אישה יוצאת דופן שהשפיעה לאורך זמן על מדינתה ועל העולם. היא הייתה פורצת דרך בעולם העסקים, פילנתרופית נלהבת ומודל לחיקוי לנשים בעסקים. מורשתה תמשיך לחיות לדורות הבאים, והיא תיזכר כאחת מנשות העסקים המשפיעות בהיסטוריה הישראלית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן