דף הבית » מומלץ בהקדם » סלע שם משפחה: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

סלע שם משפחה: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

2023-05-05 19:02:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה סלע?

שם המשפחה סלע הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה "סלע", שפירושה "סלע". מאמינים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות בימי הביניים. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כולל ערבית והודית.

היסטוריה של שם המשפחה סלע

השימוש המתועד הראשון בשם המשפחה סלע היה במאה ה-12, כאשר משפחה יהודית בספרד אימצה את השם. המשפחה הייתה חלק מקהילה יהודית גדולה יותר שהיגרה לספרד מהמזרח התיכון. השם שימש גם משפחות יהודיות בחלקים אחרים של אירופה, כולל גרמניה, צרפת ואיטליה. במאה ה-16, השם סלע החל לשמש משפחות לא יהודיות באירופה. הוא אומץ על ידי משפחות ממוצא ספרדי, איטלקי וצרפתי. השם שימש גם על ידי משפחות בארצות הברית, במיוחד אלה ממוצא גרמני ואירי.

וריאציות של שם המשפחה סלע

לשם המשפחה סלע יש כמה וריאציות, כולל סלאח, סלאח וסלע. השם מאוית לפעמים גם כ-Seah, Sellah או Selah.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סלע

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סלע, ביניהם השחקנית הישראלית גל גדות, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והבמאי הישראלי אורן רחני.

הפצת שמות משפחה

שם המשפחה סלע נפוץ ביותר בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו. הוא נפוץ גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,845 הנפוץ ביותר. השם נמצא גם במדינות אחרות, כולל צרפת, גרמניה ואיטליה.

משאבי גנאלוגיה לשם המשפחה סלע

אם אתה חוקר את שם המשפחה סלע, ישנם מספר משאבים זמינים שיעזרו לך להתחקות אחר ההיסטוריה המשפחתית שלך. לחברה הגנאלוגית היהודית של בריטניה יש מאגר מידע של שמות משפחה יהודיים, הכולל את שם המשפחה סלע. ל- JewishGen Family Finder יש גם מסד נתונים של שמות משפחה יהודיים, הכולל את שם המשפחה סלע. למאגר שמות המשפחה יש גם מסד נתונים של שמות משפחה, הכולל את שם המשפחה סלע. באתר FamilySearch יש גם מאגר שמות משפחה הכולל את שם המשפחה סלע. שם המשפחה סלע הוא שם ממקור עברי, שנגזר מהמילה "סלע", שפירושה "סלע". מאמינים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות בימי הביניים, והוא נמצא כיום במדינות רבות ברחבי העולם. השם נפוץ ביותר בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו. הוא נפוץ גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,845 הנפוץ ביותר. יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סלע, ביניהם השחקנית הישראלית גל גדות, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והבמאי הישראלי אורן רחני. אם אתה חוקר את שם המשפחה סלע, ישנם מספר משאבים זמינים שיעזרו לך להתחקות אחר ההיסטוריה המשפחתית שלך, כולל האגודה הגנאלוגית היהודית של בריטניה הגדולה, JewishGen Family Finder, מאגר שמות המשפחה ואתר FamilySearch.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן