דף הבית » עשרת הגדולים » סיפורו של מייק טייסון, שנקרא בעבר דון

סיפורו של מייק טייסון, שנקרא בעבר דון

סיפורו של מייק טייסון, שנקרא בעבר דון

עלייתו של מייק טייסון, שנקרא בעבר דון

מייק טייסון, שנקרא בעבר דון, הוא מתאגרף מקצועני אמריקאי שעלה והפך לאחד המתאגרפים המצליחים בהיסטוריה. הוא נולד בברוקלין, ניו יורק, ב-30 ביוני 1966. אביו, ג'ימי קירקפטריק, היה סרסור ואמו, לורנה מיי טייסון, הייתה זונה. טייסון גדל בשכונה קשה ולעתים קרובות היה בצרות עם החוק. הוא נשלח לבית מעצר לנוער בגיל 13 בגלל גניבת מכונית. בגיל 16, טייסון נלקח תחת חסותו של מאמן האגרוף האגדי קוס ד'אמאטו. ד'אמאטו ראה פוטנציאל בטייסון ואימן אותו להיות מתאגרף מקצועי. בהדרכתו של ד'אמאטו, טייסון עלה להיות האלוף הצעיר ביותר בהיסטוריה במשקל כבד בגיל 20. הוא החזיק בתואר שלוש שנים והגן עליו תשע פעמים.

קריירת האיגרוף של טייסון

הקריירה של טייסון הייתה בסימן הצלחה ומחלוקת כאחד. הוא היה ידוע בסגנון האגרוף האגרסיבי שלו ובנוכחותו המפחידה בזירה. הוא היה ידוע גם בתעלוליו מחוץ לזירה, כולל הרשעה מאוד מפורסמת באונס בשנת 1992. הקריירה של טייסון התאפיינה גם בכמה הפסדים בפרופיל גבוה, כולל תבוסה מזעזעת לג'יימס "באסטר" דאגלס ב-1990. הפסד במשחק החוזר לאוונדר הוליפילד ב-1997. הוא פרש מאיגרוף ב-2005 עם שיא של 50 ניצחונות, 6 הפסדים ו-2 ללא תחרויות.

המורשת של טייסון

למרות הקריירה השנויה במחלוקת שלו, טייסון נחשב לאחד המתאגרפים הגדולים בכל הזמנים. הוא נכנס להיכל התהילה הבינלאומי של האיגרוף בשנת 2011 ונחשב לאחד המתאגרפים המשפיעים בהיסטוריה. טייסון הפך גם ליזם ושחקן מצליח. הוא הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה, כולל "הנגאובר" ופמליה. הוא גם השיק כמה מיזמים עסקיים, כולל קו בגדים וחברת קנאביס.

שאלות ותשובות

  • מה היה שם המשפחה המקורי של מייק טייסון?
    שם המשפחה המקורי של מייק טייסון היה דון.
  • באיזו שנה הפך מייק טייסון לאלוף המשקל הכבד הצעיר בהיסטוריה?
    מייק טייסון הפך לאלוף הצעיר במשקל כבד בהיסטוריה ב-1986 בגיל 20.
  • באיזו שנה מייק טייסון פרש מאיגרוף?
    מייק טייסון פרש מאיגרוף ב-2005.
  • מהו עיסוקו הנוכחי של מייק טייסון?
    מייק טייסון הוא כיום יזם ושחקן.

מייק טייסון, שנקרא בעבר דון, הוא אחד המתאגרפים המצליחים והמשפיעים בהיסטוריה. הוא עלה להיות האלוף הצעיר ביותר במשקל כבד בהיסטוריה בגיל 20 והחזיק בתואר במשך שלוש שנים. למרות הקריירה השנויה במחלוקת שלו, טייסון נחשב לאחד המתאגרפים הגדולים בכל הזמנים. הוא גם הפך ליזם ושחקן מצליח. מורשתו תמשיך לחיות לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן