דף הבית » הכי מדובר » סימן שם משפחה חלק: מדריך מקיף

סימן שם משפחה חלק: מדריך מקיף

2023-05-16 06:13:00+02:00

מהו סימן שם המשפחה החלק?

סימן שם המשפחה החלק (SSS) הוא צורה ייחודית של שפת הסימנים הנהוגה בישראל. זוהי שילוב של שפת הסימנים הישראלית (ISL) ועברית, והיא משמשת בעיקר אנשים חירשים וכבדי שמיעה. ה-SSS משמש לתקשורת שם המשפחה של אדם, ומשמש גם בהגדרות פורמליות וגם לא פורמליות. ה-SSS הוא שילוב של שני סימנים: הסימן הראשון הוא הסימן לאות הראשונה של שם המשפחה, והסימן השני הוא הסימן לאות האחרונה של שם המשפחה. לדוגמה, אם שם המשפחה הוא כהן, הסימן הראשון יהיה הסימן של האות "C" והסימן השני יהיה הסימן של האות "N". לאחר מכן משולבים שני השלטים ליצירת ה-SSS.

היסטוריה של סימן שם המשפחה החלק

סימן שם המשפחה החלק פותח לראשונה בתחילת שנות ה-90 על ידי קבוצת חירשים וכבדי שמיעה בישראל. הקבוצה רצתה ליצור דרך לתקשר את שמות המשפחה שלהם בצורה יעילה ואפקטיבית יותר. הם פיתחו את ה-SSS כדרך לתקשר במהירות ובקלות את שמות המשפחה שלהם במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות כאחד. ה-SSS הפך מאז לצורת תקשורת בשימוש נרחב בקרב אנשים חרשים וכבדי שמיעה בישראל. הוא משמש הן במסגרות פורמליות והן במסגרות בלתי פורמליות, ולעתים קרובות נעשה בו שימוש במקום תקשורת מילולית.

כיצד להשתמש בסימן שם המשפחה החלק

השימוש בסימן שם המשפחה החלק הוא פשוט יחסית. כדי להשתמש ב-SSS, תחילה עליך לדעת את האות הראשונה והאחרונה של שם המשפחה שאתה מנסה לתקשר. לאחר מכן, אתה צריך לעשות את הסימן עבור האות הראשונה של שם המשפחה, ואחריו את הסימן עבור האות האחרונה של שם המשפחה. לדוגמה, אם שם המשפחה הוא כהן, היית עושה את הסימן עבור האות "C" ואחריו הסימן לאות "N". לאחר מכן משולבים שני השלטים ליצירת ה-SSS.

טיפים לשימוש בסימן שם המשפחה החלק

בעת השימוש בסימן שם המשפחה החלק, יש לזכור כמה טיפים:- ודא שאתה מכיר את הסימנים לאותיות האלפבית.- תרגל את הכנת הסימן עבור כל אות בשם המשפחה לפני שילובם.- צור. ודא שאתה משתמש בסימן הנכון עבור כל אות של שם המשפחה.- ודא שאתה משתמש בצורת היד הנכונה עבור כל אות של שם המשפחה.- ודא שאתה משתמש בתנועה הנכונה עבור כל אות של שם המשפחה.

היתרונות של סימן שם המשפחה החלק

לסימן שם המשפחה החלק יתרונות רבים לחירשים וכבדי שמיעה בישראל. זוהי דרך מהירה וקלה לתקשר שמות משפחה בהגדרות פורמליות ובלתי פורמליות כאחד. זה גם מאפשר לאנשים חירשים וכבדי שמיעה לתקשר את שמות המשפחה שלהם מבלי להסתמך על תקשורת מילולית. ה-SSS גם עוזר להפחית את הסטיגמה הקשורה לחירשות וכבדי שמיעה. על ידי שימוש ב-SSS, אנשים חרשים וכבדי שמיעה יכולים לתקשר את שמות המשפחה שלהם מבלי להסתמך על תקשורת מילולית. זה עוזר להפחית את הסטיגמה הקשורה לחירשות וכבדי שמיעה, ומאפשר לראות אנשים חירשים וכבדי שמיעה כחברים שווים בחברה.

סיכום

סימן שם המשפחה החלק הוא צורה ייחודית של שפת הסימנים הנהוגה בישראל. זהו שילוב של שפת הסימנים הישראלית ועברית, והוא משמש בעיקר חירשים וכבדי שמיעה. ה-SSS משמש לתקשורת שם המשפחה של אדם, ומשמש גם בהגדרות פורמליות וגם לא פורמליות. זוהי דרך מהירה וקלה לתקשר עם שמות משפחה במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, ועוזרת להפחית את הסטיגמה הקשורה לחירשות וכבדי שמיעה. בסך הכל, סימן שם המשפחה החלק הוא אמצעי תקשורת בעל ערך עבור אנשים חירשים וכבדי שמיעה בישראל. זוהי דרך מהירה וקלה לתקשר שמות משפחה, ועוזרת להפחית את הסטיגמה הקשורה לחירשות וכבדי שמיעה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן