דף הבית » המלצת הצוות » סופרים איטלקיים: מבט על שמות משפחה

סופרים איטלקיים: מבט על שמות משפחה

2023-05-04 22:43:00+02:00

סופרים איטלקיים: מבט על שמות משפחה

לספרות האיטלקית היסטוריה ארוכה ועשירה, וכמה מהסופרים המפורסמים בעולם הגיעו מאיטליה. מדנטה אליגיירי ועד אומברטו אקו, סופרים אלה הותירו חותם בל יימחה על עולם הספרות. אבל מה עם שמות המשפחה של הכותבים האלה? מה משמעותם וכיצד עיצבו את הספרות האיטלקית? בואו נסתכל.

דנטה אליגיירי

דנטה אליגיירי הוא אחד הסופרים האיטלקים המפורסמים בכל הזמנים. שירו האפי, הקומדיה האלוהית, נחשב לאחת מיצירות הספרות הגדולות ביותר שנכתבו אי פעם. שם משפחתו, Alighieri, נגזר מהמילה הלטינית aliger, שפירושה "בעל כנף". זוהי התייחסות לעובדה שדנטה היה משורר, ועל יצירותיו נאמר שיש כנפיים שיכולות לשאת אותן לשמים.

ג'ובאני בוקאצ'ו

ג'ובאני בוקאצ'ו היה משורר וסופר איטלקי שכתב את "הדקמרון", אוסף סיפורים המתרחש במהלך המוות השחור. שם משפחתו, Boccaccio, נגזר מהמילה האיטלקית Boccaccio, שפירושה "עז". זוהי התייחסות לעובדה שבוקצ'ו היה רועה צאן בצעירותו, והוא נודע באהבתו לעיזים.

ג'אקומו לאופרדי

ג'אקומו לאופרדי היה משורר ופילוסוף איטלקי שכתב כמה מהיצירות המשפיעות ביותר של התקופה הרומנטית. שם משפחתו, Leopardi, נגזר מהמילה האיטלקית leopardo, שפירושה "אריה". זוהי התייחסות לעובדה שלאופרדי היה סופר נלהב ואמיץ, ונאמר כי על יצירותיו יש כוח וכוח של אריה.

אומברטו אקו

אומברטו אקו היה סופר, פילוסוף וסמיוטיקאי איטלקי שכתב כמה מהיצירות המשפיעות ביותר של המאה ה-20. שם משפחתו, אקו, נגזר מהמילה הלטינית aequus, שפירושה "שווה". זוהי התייחסות לעובדה שאקו היה אלוף בשוויון וצדק, ועבודותיו חקרו לעתים קרובות את רעיון ההגינות והצדק בחברה.

סיכום

לשמות המשפחה של כמה מהסופרים האיטלקיים המפורסמים ביותר יש היסטוריה ארוכה ומרתקת. מדנטה אליגיירי ועד אומברטו אקו, שמות אלה עיצבו את הספרות האיטלקית והפכו לשם נרדף לכמה מיצירות הספרות הגדולות ביותר שנכתבו אי פעם. למידע נוסף על ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שמות אלו, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן