דף הבית » מעניין » נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

בית המשפט העליון בישראל הוא בית המשפט העליון במדינה ואחראי על שמירת שלטון החוק. במהלך השנים כיהנו כנשיאי בית המשפט העליון אישים רבים ומכובדים, לרבות בעלי שם המשפחה תששץ. מאמר זה עוסק בנשיאי בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ, מוצאם והישגיהם.

יצחק תששץ

יצחק תש"ץ היה הנשיא הראשון של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. כיהן כנשיא בשנים 1975 עד 1982. הוא נולד בתל אביב בשנת 1922 וסיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1948. היה חבר בלשכת עורכי הדין בישראל וכיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב משנת 1961 עד 1975. במהלך כהונתו כנשיא בית המשפט העליון, הוא היה אחראי למספר החלטות חשובות, ביניהן פסיקת הדרך בעניין "פרשת ימית", שקבעה את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל.

אהרון ברק

אהרון ברק היה הנשיא השני של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. כיהן כנשיא בשנים 1983 עד 1995. נולד בליטא בשנת 1936 ועלה לישראל בשנת 1950. סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1959 והיה חבר בלשכת עורכי הדין בישראל בשנים 1961 עד 1983. במהלך כהונתו כנשיא בית המשפט העליון, הוא היה אחראי למספר החלטות חשובות, ביניהן פסק הדין המובהק בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. כמו כן, הוא היה אחראי למספר פסקי דין חשובים נוספים, בהם פסק הדין המהווה דרך בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל.

מורשת אהרון ברק

מורשתו של אהרון ברק כנשיא בית המשפט העליון היא מהחשובות בתולדות בית המשפט. הוא היה אחראי למספר פסקי דין בולטים, ובהם פסק הדין המכובד בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. הוא גם קבע את עקרון האקטיביזם השיפוטי, שאפשר לבית המשפט להתערב בענייני תקנת הציבור. כמו כן, הוא היה אחראי למספר פסקי דין חשובים נוספים, בהם פסק הדין המכובד בפרשת "פרשת ימית", אשר קבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. בנוסף לפסיקותיו השיפוטיות, כתב אהרן ברק בהרחבה גם בנושא נושא לביקורת שיפוטית ואקטיביזם שיפוטי. כתביו צוטטו בהרחבה על ידי חוקרי משפט והייתה להם השפעה משמעותית על התפתחות המשפט בישראל.

סיכום

לנשיאי בית המשפט העליון בעלי שם המשפחה תששץ הייתה השפעה משמעותית על התפתחות המשפט בישראל. יצחק תששץ היה הנשיא הראשון של בית המשפט העליון בשם המשפחה תששץ והיה אחראי למספר החלטות חשובות, ביניהן פסק הדין המהווה דרך בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. אהרון ברק היה הנשיא השני של בית המשפט העליון בשם המשפחה תששץ והיה אחראי על מספר החלטות חשובות, ביניהן פסק הדין המהווה דרך בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. כמו כן, הוא היה אחראי למספר פסקי דין חשובים נוספים, בהם פסק הדין המהווה דרך בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. מורשתו כנשיא בית המשפט העליון היא מהחשובות בתולדות בית המשפט.

נקודות עיקריות:

  • יצחק תש"ץ היה הנשיא הראשון של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ.
  • אהרון ברק היה הנשיא השני של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ.
  • אהרון ברק היה אחראי על מספר החלטות חשובות, בהן פסק הדין המהווה דרך בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל.
  • אהרון ברק כתב רבות גם בנושא ביקורת שיפוטית ואקטיביזם שיפוטי.
  • מורשתו של אהרון ברק כנשיא בית המשפט העליון היא מהחשובות בתולדות בית המשפט.

לנשיאי בית המשפט העליון בעלי שם המשפחה תששץ הייתה השפעה משמעותית על התפתחות המשפט בישראל. יצחק תששץ ואהרון ברק היו אחראים שניהם למספר החלטות חשובות, ביניהן פסק הדין המובהק בפרשת "פרשת ימית", שקבע את עקרון הביקורת השיפוטית בישראל. מורשתו של אהרון ברק כנשיא בית המשפט העליון היא מהחשובות בתולדות בית המשפט, ולכתביו הייתה השפעה משמעותית על התפתחות המשפט בישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן