דף הבית » המלצת הצוות » נח: מבט על המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה

נח: מבט על המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה

2023-05-30 04:20:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה נח?

שם המשפחה נח נגזר מהשם העברי נֹחַ (נח), שפירושו "מנוחה" או "נחמה". זהו גם שמה של הדמות המקראית שבנתה את התיבה והצילה את העולם מהמבול הגדול. השם נמצא בתרבויות רבות ברחבי העולם, כולל בארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה, צרפת וישראל.

מקור שם המשפחה נח

מקורו של שם המשפחה נח הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. משערים שהוא הובא לאירופה על ידי מהגרים יהודים בימי הביניים. השם נמצא במדינות רבות באירופה, כולל אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה, צרפת וספרד.

וריאציות של שם המשפחה נח

לשם המשפחה נח יש כמה וריאציות, כולל נועה, נח, נואק, נואק, נח, נואה ונואה. הוא נמצא גם באיותים שונים בשפות אחרות, כמו נואה (ספרדית), נועה (איטלקית) ונוח (הולנדית).

הפופולריות של שם המשפחה נועה

שם המשפחה נח הוא די פופולרי ברחבי העולם. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, זהו שם המשפחה החמישי בשכיחותו בארצות הברית. זהו גם שם המשפחה ה-8 הנפוץ ביותר בקנדה, שם המשפחה ה-11 הנפוץ ביותר באנגליה, ושם המשפחה ה-15 הנפוץ ביותר בסקוטלנד.

נועה בארצות הברית

בארצות הברית, שם המשפחה נואה נפוץ ביותר במדינות קליפורניה, ניו יורק, פלורידה, טקסס ופנסילבניה. זה גם די פופולרי במדינות אילינוי, אוהיו, מישיגן וניו ג'רזי.

נועה בקנדה

בקנדה, שם המשפחה נח נפוץ ביותר במחוזות אונטריו, קוויבק, קולומביה הבריטית, אלברטה ומניטובה. זה גם די פופולרי במחוזות ססקצ'ואן, נובה סקוטיה וניו ברונסוויק.

נועה באירופה

באירופה, שם המשפחה נח נפוץ ביותר במדינות אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה, צרפת וספרד. זה גם די פופולרי במדינות איטליה, פולין והולנד.

נח בארצות אחרות

שם המשפחה נח נמצא גם במדינות אחרות בעולם, כולל באוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה, הודו וישראל.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נועה

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נואה, ביניהם השחקן והקומיקאי האמריקאי טרבור נואה, הזמר והכותב האמריקאי נואה סיירוס, השחקן והבמאי האמריקאי נואה וויל ושחקן הכדורסל האמריקאי ג'ואקים נואה.

סיכום

שם המשפחה נח נגזר מהשם העברי נֹחַ (נח), שפירושו "מנוחה" או "נחמה". מאמינים שמקורו במזרח התיכון ונמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, פולין והולנד. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה, הודו וישראל. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נואה, ביניהם השחקן והקומיקאי האמריקאי טרבור נואה, הזמר והכותב האמריקאי נואה סיירוס, השחקן והבמאי האמריקאי נואה וויל ושחקן הכדורסל האמריקאי ג'ואקים נואה.

טבלת שם המשפחה נח

מדינה דַרגָה
ארצות הברית 5
קנדה 8
אַנְגלִיָה ה-11
סקוטלנד ה-15
אירלנד ה-17
גֶרמָנִיָה ה-19
צָרְפַת ה-21
סְפָרַד ה-25
אִיטַלִיָה ה-27
פּוֹלִין ה-29
הולנד ה-31
אוֹסטְרַלִיָה מקום 35
ניו זילנד מקום 37
דרום אפריקה מקום 39
הוֹדוּ מקום 41
ישראל מקום 43

שם המשפחה נח הוא שם פופולרי ברחבי העולם, עם וריאציות ואיות רבים. הוא נגזר מהשם העברי נֹחַ (נח), שפירושו "מנוחה" או "נחמה". מאמינים שמקורו במזרח התיכון ונמצא במדינות רבות ברחבי העולם. הוא פופולרי ביותר בארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, פולין והולנד. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נואה, ביניהם השחקן והקומיקאי האמריקאי טרבור נואה, הזמר והכותב האמריקאי נואה סיירוס, השחקן והבמאי האמריקאי נואה וויל ושחקן הכדורסל האמריקאי ג'ואקים נואה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן