דף הבית » המלצת הצוות » משמעות שם המשפחה שקד

משמעות שם המשפחה שקד

משמעות שם המשפחה שקד

משמעות שם המשפחה שקד

שם המשפחה שקד הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "שכד", שפירושה "לשמור" או "לשמור". מאמינים כי השם ניתן למי שהיו אחראים על השמירה על עדרי הכבשים והעזים בימי קדם. השם קשור גם לדמותו התנ"כית של שקד, שהיה רועה צאן של שבט יהודה. השם שקד נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בערבית, שם הוא מאוית כ"שכד" ובטורקית, שם הוא מאוית כ"Şakad". בשתי התרבויות הללו, השם קשור לאותה משמעות של "לצפות" או "לשמור".

מקורות שם המשפחה שקד

מקורו של שם המשפחה שקד הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. נהוג לחשוב שהשם שימש לראשונה את העברים הקדמונים, שהיו הראשונים שהתיישבו באזור. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בערבית ובטורקית, שם הוא מאוית אחרת. שם המשפחה שקד נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בהודו, שם הוא מאוית כ"שאקטי". בתרבות זו, השם מזוהה עם אלת הכוח והכוח ההינדית.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שקד

ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שקד, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקנית הישראלית גל גדות. בנוסף, ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה שקד, כמו ישראלית. הפוליטיקאי יצחק רבין, הסופר הישראלי עמוס עוז והמשורר הישראלי יהודה עמיחי.

סיכום

שם המשפחה שקד הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "שכד", שפירושה "לשמור" או "לשמור". מאמינים כי השם ניתן למי שהיו אחראים על השמירה על עדרי הכבשים והעזים בימי קדם. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בערבית, טורקית והודו, שם הוא קשור במשמעויות שונות. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שקד, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקנית הישראלית גל גדות. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן