דף הבית » המלצת הצוות » משמעות שם המשפחה לוי

משמעות שם המשפחה לוי

משמעות שם המשפחה לוי

מה פירוש שם המשפחה לוי?

שם המשפחה לוי הוא שם עברי שמקורו בדמות המקראית לוי, בנם השלישי של יעקב ולאה. פירוש השם לוי הוא "מחובר" או "מחובר" והוא קשור לשבט לוי, אחד משנים עשר שבטי ישראל. שבט לוי היה אחראי על מתן מנהיגות דתית והדרכה לשאר השבטים.

מקורות שם המשפחה לוי

מקורו של שם המשפחה לוי הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. מאמינים שהוא אומץ על ידי העם היהודי במהלך גלות בבל, כאשר היהודים נאלצו לעזוב את מולדתם ולהתיישב במקומות אחרים בעולם. השם לוי אומץ על ידי משפחות יהודיות רבות שהתיישבו באירופה, בצפון אפריקה ובמזרח התיכון.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לוי

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה לוי, כולל השחקן והבמאי האמריקאי המפורסם, מארק לוי. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה לוי כוללים את הסופר והמשורר האמריקאי, לוי שטראוס, הפוליטיקאי האמריקאי, לוי לינקולן, והיזם האמריקאי, לוי שטראוס.

לוי שטראוס

לוי שטראוס ידוע בעיקר בזכות הקמת חברת ההלבשה, לוי שטראוס ושות'. הוא נולד בבוואריה, גרמניה בשנת 1829 והיגר לארצות הברית בשנת 1853. הוא פתח את החנות הראשונה שלו בסן פרנסיסקו בשנת 1873 והחל למכור ג'ינס ג'ינס, שהפך במהרה לפופולרי בקרב כורים וקאובויים. החברה פועלת עד היום והיא אחד המותגים המוכרים ביותר בעולם.

לוי לינקולן

לוי לינקולן היה פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל השישי של מסצ'וסטס מ-1825 עד 1834. הוא היה חבר בולט במפלגה הדמוקרטית-רפובליקנית והיה תומך נלהב של המהפכה האמריקאית. הוא גם היה חבר קרוב של הנשיא ג'ון אדמס ושימש כמזכיר המדינה שלו מ-1801 עד 1805.

סיכום

שם המשפחה לוי הוא שם עברי שמקורו בדמות המקראית לוי, בנם השלישי של יעקב ולאה. הוא קשור לשבט לוי, אחד משנים עשר שבטי ישראל, ומאמינים שמקורו במזרח התיכון. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה לוי, ביניהם השחקן והבמאי האמריקאי המפורסם, מארק לוי, הסופר והמשורר האמריקאי, לוי שטראוס, הפוליטיקאי האמריקאי, לוי לינקולן, והיזם האמריקאי, לוי שטראוס. למידע נוסף על המשמעות והמקורות של שם המשפחה לוי, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן