דף הבית » אנציקלופדיה » משמעות שם המשפחה כהן – מדריך מקיף

משמעות שם המשפחה כהן – מדריך מקיף

2023-04-09 16:32:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה כהן?

שם המשפחה כהן הוא שם יהודי שנמצא בשימוש במשך מאות שנים. היא נגזרת מהמילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". שם המשפחה כהן מקושר לרוב לקסטת הכוהנים היהודית, המכונה הכהנים. הכהנים היו אחראים על קיום טקסים וטקסים דתיים בבית המקדש העתיק בירושלים.

היסטוריה ומקור שם המשפחה כהן

לשם המשפחה כהן היסטוריה ארוכה ועשירה. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, ושימשה את בני ישראל הקדמונים. שם המשפחה כהן שימש לראשונה את הכהנים, עדת הכוהנים של בני ישראל. הכהנים היו אחראים על קיום טקסים וטקסים דתיים בבית המקדש העתיק בירושלים. שם המשפחה כהן שימש גם משפחות יהודיות אחרות, שלא היו חלק ממעמד הכוהנים. משפחות אלו אימצו את שם המשפחה כהן כדרך להזדהות כיהודים. עם הזמן שם המשפחה כהן התפשט ברחבי אירופה ובסופו של דבר לארצות הברית.

עובדות על שם המשפחה כהן

תדירות

שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר. על פי הספרייה הוירטואלית היהודית, זהו שם המשפחה היהודי הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם מוערך של 1.2 מיליון איש הנושאים את השם. זהו גם אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל, כאשר לפי הערכות, כ-1.5 מיליון איש נושאים את השם.

וריאציות

לשם המשפחה כהן יש וריאציות רבות, כולל קוהן, קאהן, קאהן, קוגן וקוגנוב. וריאציות אלה משמשות לעתים קרובות על ידי אנשים מרקע ומדינות שונות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה כהן, כולל:

  • לאונרד כהן, זמר-יוצר קנדי
  • סשה ברון כהן, שחקן וקומיקאי בריטי
  • רנדי כהן, סופר והומוריסט אמריקאי
  • אבי כהן, כדורגלן ישראלי
  • דיוויד כהן, איש עסקים ופילנתרופ אמריקאי
  • נטלי פורטמן, שחקנית ישראלית-אמריקאית

שם משפחה כהן בארצות אחרות

שם המשפחה כהן נפוץ גם במדינות אחרות, כולל:

  • קנדה: שם המשפחה כהן הוא שם המשפחה השישי בשכיחותו בקנדה, כאשר על פי ההערכות 300,000 אנשים נושאים את השם.
  • בריטניה: שם המשפחה כהן הוא שם המשפחה העשירי בשכיחותו בבריטניה, עם הערכה של 200,000 אנשים הנושאים את השם.
  • צרפת: שם המשפחה כהן הוא שם המשפחה השביעי בשכיחותו בצרפת, כאשר לפי הערכות 100,000 אנשים נושאים את השם.
  • אוסטרליה: שם המשפחה כהן הוא שם המשפחה התשיעי בשכיחותו באוסטרליה, עם מוערך של 50,000 אנשים הנושאים את השם.

שם משפחה כהן בתרבות פופולרית

שם המשפחה כהן הופיע בסרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים רבים, כולל:

  • הלבובסקי הגדול (1998): ג'ף "האחי" לבובסקי (ג'ף ברידג'ס) הוא סליקר שטעות כמיליונר בעל אותו השם. שמו האמיתי הוא ג'פרי לבובסקי, אבל הוא מכונה "הבחור" על ידי חבריו, שמכנים אותו "הכהן".
  • חברים (1994-2004): רוס גלר (דיוויד שווימר) הוא פליאונטולוג ואחת הדמויות הראשיות של התוכנית. שמו האמצעי הוא כהן, המהווה אזכור למורשתו היהודית.
  • משפחת סימפסון (1989-הווה): קראסטי הליצן (דן קסטלנטה) הוא ליצן שהוא דמות חוזרת בתוכנית. שמו האמיתי הוא הרשל קרוסטופסקי, ושמו של אביו הוא היימן כהן.

שם משפחה כהן בתנ"ך

גם שם המשפחה כהן מוזכר בתנ"ך. בספר שמות, שם המשפחה כהן משמש להתייחסות למעמד הכוהנים של בני ישראל. בספר עזרא, שם המשפחה כהן משמש לצאצאי אהרן, אחיו של משה.

סיכום

שם המשפחה כהן הוא שם יהודי שנמצא בשימוש במשך מאות שנים. היא נגזרת מהמילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". שם המשפחה כהן מקושר לרוב לקסטת הכוהנים היהודית, המכונה הכהנים. שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר, והוא נפוץ גם במדינות אחרות, ביניהן קנדה, בריטניה, צרפת ואוסטרליה. שם המשפחה כהן הופיע בסרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים רבים, והוא מוזכר גם בתנ"ך.

אֶמְצָעִי

ספרים

  • שמות המשפחה של היהודים: מילון אטימולוגי מקיף מאת יצחק אבנרי
  • העם היהודי: ההיסטוריה שלהם והדת שלהם מאת דיוויד פ. גולדברג וג'ון ד. ריינר
  • האנציקלופדיה היהודית: תיעוד תיאורי של ההיסטוריה, הדת, הספרות והמנהגים של העם היהודי מהזמנים הקדומים ביותר ועד ימינו מאת איזידור זינגר וסיירוס אדלר

אתרי אינטרנט

שולחן

מדינה תדירות
ארצות הברית 1.2 מיליון
ישראל 1.5 מיליון
קנדה 300,000
הממלכה המאוחדת 200,000
צָרְפַת 100,000
אוֹסטְרַלִיָה 50,000

שם המשפחה כהן הוא שם יהודי שנמצא בשימוש במשך מאות שנים. היא נגזרת מהמילה העברית "כהן", שפירושה "כוהן". שם המשפחה כהן מקושר לרוב לקסטת הכוהנים היהודית, המכונה הכהנים. שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר, והוא נפוץ גם במדינות אחרות, ביניהן קנדה, בריטניה, צרפת ואוסטרליה. שם המשפחה כהן הופיע בסרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים רבים, והוא מוזכר גם בתנ"ך. שם המשפחה כהן הוא עדות להיסטוריה ולתרבות העשירה של העם היהודי, והשימוש בו הוא תזכורת לחשיבות השמירה על הזהות והמורשת היהודית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן