דף הבית » מומלץ בהקדם » משמעות שם המשפחה הרוש: מוצא והיסטוריה

משמעות שם המשפחה הרוש: מוצא והיסטוריה

2023-05-08 10:30:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה הרוש?

שם המשפחה הרוש הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "hemloc", שפירושה "רוש". עץ הרוש הוא עץ מחטני ירוק עד שמקורו באירופה ובצפון אמריקה. עץ הרוש ידוע בעלווה הייחודית, ירוקה כהה וריחו הריחני והשרפי. סביר להניח ששם המשפחה הרוש אומץ על ידי משפחות שחיו ליד עצי רוש, או שהיו מעורבים בקצירת עץ הרוש.

היסטוריה של שם המשפחה הרוש

שם המשפחה הרוש הופיע לראשונה ברישומים בסוף המאה ה-13, כאשר הוא שימש כשם פרטי באנגליה. השימוש המוקדם ביותר שנרשם בשם המשפחה הרוש הוא בשנת 1296, כאשר ג'ון הרוש היה רשום ברשימות הסובסידיה של סאסקס. שם המשפחה הרוש נמצא גם ברשומות מהמאה ה-14, כאשר ויליאם הרוש היה רשום ברשימות הסובסידיות של סומרסט בשנת 1327. שם המשפחה הרוש נמצא ברשומות ממדינות אחרות, כולל סקוטלנד, אירלנד וארצות הברית . בסקוטלנד, שם המשפחה הרוש נמצא ברשומות מהמאה ה-16, כאשר ג'ון הרוש נרשם בפנקס החותם הגדול של סקוטלנד בשנת 1545. באירלנד, שם המשפחה הרוש נמצא ברשומות מהמאה ה-17, כאשר ג'ון הרוש היה רשום ב-Heart Money Rolls של מחוז קורק בשנת 1664. בארצות הברית, שם המשפחה הרוש נמצא ברשומות מהמאה ה-18, כאשר ג'ון הרוש היה רשום במפקד הפדרלי של ארצות הברית משנת 1790.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה הרוש

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה הרוש, כולל:

  • ג'ון הרוש, פוליטיקאי אנגלי שכיהן כחבר פרלמנט מ-1621 עד 1622.
  • ג'ון הרוש, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מ-1817 עד 1819.
  • ויליאם הרוש, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית בין השנים 1831-1833.
  • ג'ון הרוש, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מ-1845 עד 1847.

משמעות שם המשפחה הרוש

לשם המשפחה הרוש משמעותי בתולדות המשפחה, שכן הוא תזכורת לקשר המשפחה לעץ הרוש. עץ הרוש הוא סמל לחוזק וחוסן, ושם המשפחה הרוש הוא תזכורת לחוזקה וחוסנה של המשפחה. שם המשפחה הרוש הוא גם תזכורת לקשר המשפחה לארץ, שכן עץ הרוש הוא עץ יליד אירופה וצפון אמריקה.

סיכום

שם המשפחה הרוש הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "hemloc", שפירושה "רוש". סביר להניח ששם המשפחה הרוש אומץ על ידי משפחות שחיו ליד עצי רוש, או שהיו מעורבים בקצירת עץ הרוש. שם המשפחה הרוש נמצא ברשומות מאנגליה, סקוטלנד, אירלנד וארצות הברית. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה הרוש, ביניהם ג'ון הרוש, פוליטיקאי אנגלי שכיהן כחבר פרלמנט מ-1621 עד 1622, וג'ון הרוש, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מ-1817 עד 1819. שם המשפחה הרוש משמעותי בתולדות המשפחה, שכן הוא תזכורת לקשר המשפחה לעץ הרוש ולאדמה. למידע נוסף על שם המשפחה הרוש, צפה בסרטון YouTube זה על המשמעות של שם המשפחה הרוש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן