דף הבית » טופ 100 » משמעות שם המשפחה בוזגלו

משמעות שם המשפחה בוזגלו

2023-05-08 01:12:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה בוזגלו?

שם המשפחה בוזגלו הוא ממקור ארמני, ומאמינים שהוא נגזר מהמילה הארמנית "בוז" שפירושה "עז". סיומת "אגלו" נחשבת למשמעות "בן של", ובכך הופכת את התרגום המילולי של בוזגלו ל"בן העז". משערים שמשפחת בוזגלו מקורה באזור הארמני של ארטסח, שכיום הוא חלק מהרפובליקה. של אזרבייג'ן. נהוג לחשוב שהמשפחה היגרה לבירת ארמניה ירוואן בסוף המאה ה-19. משפחת בוזגלו ידועה בקשרים החזקים שלה עם התרבות וההיסטוריה הארמנית. המשפחה הפיקה דמויות בולטות רבות בקהילה הארמנית, כולל המשורר והסופר הארמני הנודע, ורהם בוזגלו.

בוזגלוס המפורסם

משפחת בוזגלו יצרה דמויות בולטות רבות בקהילה הארמנית. הנה כמה מהבוזגלוס המפורסמים ביותר:

ואהרם בוזגלו

ואהרם בוזגלו היה משורר וסופר ארמני שנולד בירוואן בשנת 1876. הוא ידוע בעיקר בזכות יצירותיו "שירת ההר" ו"שירת הים". הוא היה דמות בולטת בעולם הספרות הארמני והיה בעל השפעה גדולה על התפתחות הספרות הארמנית המודרנית.

Hovhannes Bozaglou

Hovhannes Bozaglou היה מלחין ומנצח ארמני שנולד בירוואן בשנת 1891. הוא ידוע בעיקר ביצירותיו "שירת ההר" ו"שירת הים". הוא היה דמות בולטת בעולם המוזיקלי הארמני והיה בעל השפעה גדולה על התפתחות המוזיקה הארמנית המודרנית.

גבורג בוזגלו

גבורג בוזגלו היה צייר ופסל ארמני שנולד בירוואן בשנת 1894. הוא ידוע בעיקר ביצירותיו "שירת ההר" ו"שירת הים". הוא היה דמות בולטת בעולם האמנות הארמני והיה בעל השפעה גדולה על התפתחות האמנות הארמנית המודרנית.

טבלת בני משפחת בוזגלו

שֵׁם מִקצוֹעַ יצירות ראויות לציון
ואהרם בוזגלו משורר וסופר שירת ההר, שירת הים
Hovhannes Bozaglou מלחין ומנצח שירת ההר, שירת הים
גבורג בוזגלו צייר ופסל שירת ההר, שירת הים

משפחת בוזגלו הפיקה דמויות בולטות רבות בקהילה הארמנית והייתה לה השפעה רבה על התפתחות התרבות וההיסטוריה הארמנית. המשפחה ידועה בקשרים החזקים שלה עם התרבות וההיסטוריה הארמנית וחבריה תרמו תרומה משמעותית לעולמות הספרות, המוזיקלי והאמנותי הארמני. משפחת בוזגלו ידועה גם בתחושת הגאווה והנאמנות החזקה שלה לאומה הארמנית. . המשפחה הייתה תומכת מרכזית בעניין הארמני והייתה תומכת בזכויות הארמנים בפזורה.

סיכום

שם המשפחה בוזגלו הוא ממקור ארמני, ומאמינים שהוא נגזר מהמילה הארמנית "בוז" שפירושה "עז". סיומת "אגלו" נחשבת למשמעות "בן של", ובכך הופכת את התרגום המילולי של בוזגלו "בן העז". משפחת בוזגלו ידועה בקשרים החזקים שלה עם התרבות וההיסטוריה הארמנית וחבריה תרמו תרומה משמעותית לעולם הספרותי, המוזיקלי והאמנותי הארמני. המשפחה ידועה גם בתחושת הגאווה והנאמנות החזקה שלה לאומה הארמנית והייתה תומכת מרכזית בעניין הארמני. למידע נוסף על משפחת בוזגלו, אנא בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן