דף הבית » מעניין » משמעות שם המשפחה אבקסיס

משמעות שם המשפחה אבקסיס

משמעות שם המשפחה אבקסיס

מה פירוש שם המשפחה אבקסיס?

שם המשפחה אבקסיס הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "אבק", שפירושה "אב". מקורו של השם הוא במזרח התיכון והוא נמצא לרוב בישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. השם אבקסיס הוא שילוב של שתי מילים, "ab" שפירושו "אבא" ו"ציר" שפירושו "ציר" או "ציר כוח ". נהוג לחשוב שהשם ניתן לאדם שהיה מנהיג או בעל השפעה חזקה בקהילה.

מקור והיסטוריה של שם המשפחה אבקסיס

מקורו של שם המשפחה אבקסיס במזרח התיכון בתקופת האימפריה הבבלית. השם שימש להתייחסות למנהיג או לאדם בעל כוח בקהילה. כמו כן, מאמינים שהשם שימש להתייחסות לאדם שהיה מנהיג או בעל השפעה חזקה בקהילה. השם אבקסיס נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, השם נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, השם נמצא לרוב במחוזות לונדון, סארי וקנט.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אבקסיס

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה אבקסיס. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין והפוליטיקאי הישראלי יאיר לפיד.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי ומכהן בתפקיד משנת 2009. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות ישראל וראש מפלגת הליכוד. נתניהו הוא תומך נלהב של מדינת היהודים והיה תומך קולני לביטחון ישראל.

ראובן ריבלין

ראובן ריבלין הוא נשיא ישראל הנוכחי ומכהן בתפקיד משנת 2014. הוא חבר במפלגת הליכוד ותומך נלהב של מדינת היהודים. ריבלין הוא תומך קולני לביטחון ישראל ותומך נלהב בתהליך השלום.

יאיר לפיד

יאיר לפיד הוא פוליטיקאי ישראלי ומנהיג מפלגת יש עתיד. הוא תומך חזק לביטחון ישראל והיה תומך קולני בתהליך השלום. לפיד גם תומך נלהב של מדינת היהודים והיה תומך קולני למען זכויות העם היהודי.

סיכום

שם המשפחה אבקסיס הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "אבק", שפירושה "אב". מקורו של השם הוא במזרח התיכון והוא נמצא לרוב בישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. נהוג לחשוב שהשם ניתן לאדם שהיה מנהיג או בעל השפעה חזקה בקהילה. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה אבקסיס כוללים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין והפוליטיקאי הישראלי יאיר לפיד.

למד עוד

למידע נוסף על משמעות שם המשפחה אבקסיס, מקורו וההיסטוריה שלו, צפו בסרטון הבא: משמעות שם המשפחה אבקסיס

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן