דף הבית » מעניין » משמעות ומקור שם המשפחה קשת

משמעות ומקור שם המשפחה קשת

2023-06-04 04:28:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה קשת?

שם המשפחה קשת הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה "קשת", שפירושה "קשת בענן". מאמינים כי הוא שימש כסמל לתקווה והבטחה, שכן הקשת היא סימן לברית של אלוהים עם נח. השם קשור גם לסיפור התנ"כי על יוסף ואחיו, שכן מעילו של יוסף בצבעים רבים נאמר כסמל לאהבת אחיו אליו. חשבו שהשם קשת שימש גם ככינוי למישהו שהיה צבעוני או תוסס במיוחד. זה יכול היה לשמש גם כדי להתייחס למישהו שהיה מנהל משא ומתן טוב או מתווך, שכן הקשת נתפסת לעתים קרובות כסמל של שלום והרמוניה.

תולדות שם המשפחה קשת

מקורו של שם המשפחה קשת הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. משערים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות באזור, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בישראל. השם נמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל ארה"ב, שם הוא נמצא מאמינים שהובאו על ידי מהגרים יהודים שהתיישבו בארץ בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קשת

ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה קשת, ביניהם בכיר הטלוויזיה הישראלי אבי ניר, היזם והמשקיע הישראלי-אמריקאי יוסי ורדי, והשחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי אורן קשת.

סיכום

שם המשפחה קשת הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה "קשת", שפירושה "קשת בענן". מאמינים כי הוא שימש כסמל לתקווה והבטחה, שכן הקשת היא סימן לברית של אלוהים עם נח. השם קשור גם לסיפור התנ"כי על יוסף ואחיו, שכן מעילו הרב של יוסף היה סמל לאהבת אחיו אליו. נהוג לחשוב שהשם שימש גם ככינוי למי שהיה צבעוני או תוסס במיוחד, או כהתייחסות למי שהיה מנהל משא ומתן טוב או מתווך. מקורו של שם המשפחה קשת הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות באזור. ישנם מספר אנשים בולטים בעלי שם המשפחה קשת, ביניהם בכיר הטלוויזיה הישראלי אבי ניר, היזם והמשקיע הישראלי-אמריקאי יוסי ורדי, והשחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי אורן קשת. למידע נוסף על שם המשפחה קשת, ניתן לבדוק לצאת מהחיפוש הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן