דף הבית » מומלץ בהקדם » משמעותו ומקורו של שם המשפחה פסח

משמעותו ומקורו של שם המשפחה פסח

2023-06-02 12:40:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה פסח?

שם המשפחה פסח נגזר מהמילה העברית "פסח", שפירושה "פסח". השם קשור לחג הפסח היהודי, המנציח את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים. השם קשור גם לסדר, הארוחה המסורתית שאוכלים בחול המועד פסח.

תולדות שם המשפחה פסח

שם המשפחה פסח נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-16. מאמינים שמקורו בקהילות היהודיות של מזרח אירופה. השם אומץ כנראה על ידי יהודים שחיו באזור באותה תקופה. השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

משמעות שם המשפחה פסח

שם המשפחה פסח הוא תזכורת לאמונה היהודית ותולדותיה. זוהי תזכורת לחשיבות חג הפסח וסעודת הסדר. היא גם תזכורת לשחרור בני ישראל מעבדות במצרים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פסח

יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה פסח. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי אהוד בנאי, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

וריאציות של שם המשפחה פסח

לשם המשפחה פסח יש כמה וריאציות, כולל פסח, פסח ופסחוב. וריאציות אלו נמצאות לרוב בישראל ובמדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות.

סיכום

שם המשפחה פסח הוא תזכורת לאמונה היהודית ותולדותיה. זוהי תזכורת לחשיבות חג הפסח וסעודת הסדר. היא גם תזכורת לשחרור בני ישראל מעבדות במצרים. השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי השני בשכיחותו. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה פסח, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי אהוד בנאי והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. לשם המשפחה פסח יש כמה וריאציות, כולל פסח, פסח ופסחוב. וריאציות אלו נמצאות לרוב בישראל ובמדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן