דף הבית » עשרת הגדולים » משה שגב – ביוגרפיה

משה שגב – ביוגרפיה

משה שגב – ביוגרפיה

מבוא

משה שגב הוא פוליטיקאי ישראלי בולט ולשעבר שר האנרגיה והמים. הוא חבר כנסת, הפרלמנט הישראלי, וכיהן בתפקידי שרים שונים מאז שנות ה-90. שגב היה דמות מפתח בפיתוח משאבי האנרגיה והמים של ישראל, והיה גורם מרכזי בביצוע פרויקטים שונים לשיפור התשתיות במדינה. במאמר זה נסתכל על חייו וקריירה של שגב, ונחקור את השפעתו על משק האנרגיה והמים בישראל.

חיים מוקדמים וחינוך

משה שגב נולד בירושלים בשנת 1952. למד באוניברסיטה העברית בירושלים, שם סיים תואר במדעי המדינה. לאחר שסיים את לימודיו, המשיך לתואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת חיפה.

קריירה פוליטית

שגב החל את הקריירה הפוליטית שלו בסוף שנות ה-80, כשנבחר לכנסת כחבר הליכוד. כיהן כשר בממשלתו של ראש הממשלה יצחק שמיר בשנים 1988 עד 1992. בתקופה זו היה אחראי לפיתוח מקורות האנרגיה והמים של ישראל. באמצע שנות ה-90 מונה שגב לשר האנרגיה והמים. בממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתפקיד זה היה אחראי על ביצוע פרויקטים שונים לשיפור תשתיות האנרגיה והמים בארץ. הוא גם פיקח על פיתוח תעשיית הגז הטבעי במדינה, שהפכה למקור אנרגיה מרכזי עבור ישראל.

תכנית שגב

ב-1998 הציג שגב את תכנית שגב, תכנית מקיפה לפיתוח משאבי האנרגיה והמים של ישראל. התוכנית הציעה הקמת תחנות כוח חדשות, הרחבת תחנות קיימות ופיתוח מקורות אנרגיה חדשים, כגון אנרגיית שמש ורוח. התוכנית גם הציעה פיתוח של משאבי מים חדשים, כמו מתקני התפלה ופרויקטים של מיחזור מים.

קריירה מאוחרת יותר

בשנות ה-2000 כיהן שגב כשר התשתיות בממשלתו של ראש הממשלה אריאל שרון. בתפקיד זה היה אחראי לפיתוח תשתיות התחבורה בארץ, לרבות סלילת כבישים ומסילות ברזל חדשות. בשנות ה-2010 מונה שגב לשר אנרגיה ומשאבי מים בממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתפקיד זה היה אחראי על יישום תכנית שגב וכן על פיתוח מקורות אנרגיה חדשים כגון אנרגיית השמש והרוח.

מוֹרֶשֶׁת

למשה שגב הייתה השפעה משמעותית על פיתוח משאבי האנרגיה והמים של ישראל. תוכנית שגב שלו סייעה בביצוע פרויקטים שונים לשיפור התשתיות במדינה, וסייעה להפוך את ישראל למובילה בפיתוח מקורות אנרגיה מתחדשים. המורשת של שגב תמשיך להיות מורגשת עוד שנים.

סיכום

משה שגב הוא פוליטיקאי ישראלי בולט ולשעבר שר האנרגיה והמים. הוא היה דמות מפתח בפיתוח משאבי האנרגיה והמים בישראל, והיה גורם מרכזי בביצוע פרויקטים שונים לשיפור התשתיות במדינה. תוכנית שגב שלו סייעה בביצוע פרויקטים שונים לשיפור התשתיות במדינה, וסייעה להפוך את ישראל למובילה בפיתוח מקורות אנרגיה מתחדשים. למידע נוסף על משה שגב, מצא מידע נוסף בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן