דף הבית » הכי מדובר » מקסיקו: סקירה מקיפה

מקסיקו: סקירה מקיפה

מקסיקו: סקירה מקיפה

היכרות עם מקסיקו

מקסיקו היא מדינה השוכנת בצפון אמריקה, גובלת בארצות הברית בצפון, ובגואטמלה ובבליז בדרום. זוהי המדינה ה-14 בגודלה בעולם בשטח כולל, וה-11 המאוכלסת ביותר עם למעלה מ-126 מיליון איש. מקסיקו היא רפובליקה פדרלית, המחולקת ל-31 מדינות ועיר הבירה של מקסיקו סיטי. המדינה ידועה בתרבות העשירה, בערים התוססות ובנוף המגוון, הכולל מדבריות, ג'ונגלים, הרים וחופים.

הגיאוגרפיה של מקסיקו

מקסיקו היא מדינה גדולה עם נוף מגוון. יש לה שטח כולל של 1,972,550 קמ"ר, מה שהופך אותה למדינה ה-14 בגודלה בעולם. המדינה מחולקת לשישה אזורים: חצי האי באחה קליפורניה, ה-Central Highlands, מפרץ מקסיקו, חוף האוקיינוס השקט, חצי האי יוקטן, ו-Sierra Madre Occidental.חצי האי באחה קליפורניה ממוקם בצפון מערב המדינה והוא ביתם של הערים טיחואנה ואנסנדה. ה-Central Highlands ממוקמים במרכז המדינה והם ביתם של הערים מקסיקו סיטי ופואבלה. מפרץ מקסיקו ממוקם במזרח המדינה והוא ביתם של הערים וראקרוז וטמפיקו. חוף האוקיינוס השקט ממוקם במערב המדינה והוא ביתם של הערים אקפולקו ומזטלאן. חצי האי יוקטן ממוקם בדרום מזרח המדינה והוא ביתם של הערים קנקון ומרידה. סיירה מדר אוקסידנטל ממוקמת בצפון מערב המדינה ובה נמצאות הערים צ'יוואווה ודורנגו.

אַקלִים

למקסיקו יש אקלים מגוון, הנע בין טרופי בדרום ועד ממוזג בצפון. המדינה מחולקת לחמישה אזורים אקלימיים: טרופי, צחיח למחצה, ממוזג, חצי טרופי וצחיח. האקלים הטרופי מצוי בדרום הארץ ומאופיין במזג אוויר חם ולח. האקלים הצחיח למחצה נמצא בחלקים המרכזיים והצפוניים של המדינה ומאופיין במזג אוויר חם ויבש. האקלים הממוזג נמצא בחלקים הצפוניים של המדינה ומאופיין בטמפרטורות מתונות. האקלים הטרופי למחצה מצוי בחלקים הדרומיים של המדינה ומאופיין במזג אוויר חם ולח. האקלים הצחיח מצוי באזורים הצפוניים של המדינה ומאופיין במזג אוויר חם ויבש.

חי וצומח

מקסיקו היא ביתם של מגוון רחב של חי וצומח. המדינה היא ביתם של למעלה מ-200 מינים של יונקים, כולל יגוארים, פומות ואוצלוטים. זה גם ביתם של למעלה מ-800 מינים של ציפורים, כולל טוקנים, תוכים ויונקי דבש. המדינה היא גם ביתם של למעלה מ-6,000 מינים של צמחים, כולל קקטוסים, אגבות וסחלבים.

תרבות מקסיקו

מקסיקו היא מדינה עשירה מבחינה תרבותית עם היסטוריה ארוכה ומסורות מגוונות. המדינה היא ביתם של מגוון תרבויות ילידים, כולל האצטקים, בני המאיה והזפוטקים. המדינה היא גם בית למגוון של השפעות אירופאיות, כולל ספרדית, צרפתית ובריטית. המדינה ידועה בתרבות התוססת שלה, הכוללת מוזיקה מסורתית, אמנות ומאכלים. מוזיקה מקסיקנית מסורתית היא שילוב של השפעות ילידיות ואירופיות, וכוללת ז'אנרים כמו מריאצ'י, רנצ'רה ונורטנו. אמנות מקסיקנית מסורתית כוללת מגוון של סגנונות, כמו קירליזם, שהיא סוג של אמנות ציבורית, ואמנות עממית, שהיא סוג של אומנות מסורתית. המטבח המקסיקני המסורתי הוא שילוב של השפעות מקומיות ואירופיות, וכולל מנות כמו טאקו, אנצ'ילדות וטמאלס.

כלכלת מקסיקו

למקסיקו כלכלה חזקה ומגוונת, שהיא ה-11 בגודלה בעולם. המדינה חברה ב-G20 וב-OECD, והיא היצואנית ה-15 בגודלה בעולם. היצוא העיקרי של המדינה כולל נפט, מוצרים מיוצרים ומוצרים חקלאיים. המדינה היא גם יעד תיירותי מרכזי, עם למעלה מ-40 מיליון מבקרים מדי שנה. כלכלת המדינה מבוססת ברובה על מגזר השירותים, המהווה למעלה מ-60% מהתמ"ג של המדינה. גם מגזר הייצור חשוב, המהווה למעלה מ-20% מהתמ"ג של המדינה. גם המגזר החקלאי חשוב, המהווה למעלה מ-10% מהתמ"ג של המדינה.

השוואה מהירה

קטגוריה מקסיקו
איזור כולל 1,972,550 קמ"ר
אוּכְלוֹסִיָה 126 מיליון
תמ"ג 1.2 טריליון דולר
מַטְבֵּעַ פזו מקסיקני (MXN)
יצוא עיקרי נפט, מוצרים מיוצרים, מוצרים חקלאיים

שאלות ותשובות

מהי השפה הרשמית של מקסיקו?

השפה הרשמית של מקסיקו היא ספרדית. עם זאת, ישנן מספר שפות ילידיות המדוברות במדינה, כולל Nahuatl, Mixtec ו-Zapotec.

מהי בירת מקסיקו?

בירת מקסיקו היא מקסיקו סיטי. זוהי העיר הגדולה ביותר במדינה והיא ביתם של למעלה מ-8.8 מיליון איש.

מהו המטבע של מקסיקו?

המטבע של מקסיקו הוא פזו מקסיקני (MXN).

סיכום

מקסיקו היא מדינה תוססת ומגוונת עם תרבות עשירה, ערים תוססות ונוף מגוון. המדינה היא ביתם של מגוון תרבויות ילידים, ויש לה כלכלה חזקה ומגוונת. המדינה היא יעד תיירותי מרכזי, עם למעלה מ-40 מיליון מבקרים מדי שנה. מקסיקו היא מדינה שיש לה הרבה מה להציע, והיא בטוח תהיה חוויה בלתי נשכחת עבור כל מטייל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן