דף הבית » אנציקלופדיה » מקור שם משפחה שטרית

מקור שם משפחה שטרית

2023-05-01 17:50:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה שטרית?

מקורו של שם המשפחה שטרית הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל של ימינו. חושבים שהוא נגזר מהמילה העברית "שטר", שפירושה "מגן". זה מצביע על כך שהנושא המקורי של השם היה לוחם או מגן מסוג כלשהו. השם נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

תולדות שם המשפחה שטרית

שם המשפחה שטרית נמצא ברשומות מהמאה ה-16 במזרח התיכון. מאמינים כי הנושא המקורי של השם היה אדם יהודי בשם שמעון שטרית, שחי באזור ישראל של ימינו. הוא היה חייל בצבא האימפריה העות'מאנית, ומעריכים שהוא אימץ את השם שטרית לאחר שירותו. השם התפשט מאז ברחבי העולם, וכיום נמצא במדינות רבות. בארצות הברית, שם המשפחה שטרית נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, הוא נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, הוא נמצא לרוב במחוזות לונדון, קנט ואסקס.

פירוש שם המשפחה שטרית

מקורו של שם המשפחה שטרית הוא מהמילה העברית "שטר", שפירושה "מגן". זה מצביע על כך שהנושא המקורי של השם היה לוחם או מגן מסוג כלשהו. כמו כן, סבורים כי השם נגזר מהמילה העברית "שטר", שפירושה "להגן". זה מצביע על כך שהנושא המקורי של השם היה מישהו שהיה ידוע בהגנה על אחרים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שטרית

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה שטרית, ביניהם:• ראש ממשלת ישראל אהוד שטרית• השחקן והבמאי הישראלי אסי שטרית• הזמר והפזמונאי הישראלי דוד שטרית• איש העסקים והפילנתרופ הישראלי-אמריקאי דוד שטרית• איש העסקים והפילנתרופ הישראלי-אמריקאי מיכאל שטרית• אשת עסקים ופילנתרופית ישראלית-אמריקאית רחל שטרית• אשת עסקים ופילנתרופית ישראלית-אמריקאית שושנה שטרית

סיכום

מקורו של שם המשפחה שטרית הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל של ימינו. חושבים שזה נגזר מהמילה העברית "שטר", שפירושה "מגן". זה מרמז שהנושא המקורי של השם היה לוחם או מגן מסוג כלשהו. השם נמצא כיום במדינות רבות ברחבי העולם, ויש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שטרית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן