דף הבית » אנציקלופדיה » מקור שם משפחה ירוק

מקור שם משפחה ירוק

2023-04-29 16:43:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה הירוק?

שם המשפחה הירוק הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה 'גרן', שפירושה 'ירוק'. זהו שם טופוגרפי למי שגר ליד ירוק כפר או חלקת עשב. זה יכול להיות גם כינוי למישהו עם גוון עור ירוק במיוחד.

היסטוריה של שם המשפחה הירוק

שם המשפחה גרין נמצא ברשומות מהמאה ה-12 באנגליה. התיעוד המוקדם ביותר של השם הוא של ויליאם דה גרן, שתועד ב-Pipe Rolls of Hampshire בשנת 1176. למשפחת גרין יש היסטוריה ארוכה וייחודית. במאה ה-16 בלטה משפחת גרין במחוז דבון, שם החזיקה במושב משפחתי מימי קדם מאוד. המשפחה בלטה גם במחוז קנט, שם החזיקו במושב משפחתי מימי קדם מאוד. משפחת גרין התפשטה בכל העולם. בארצות הברית ניתן למצוא את משפחת גרין בכל 50 המדינות. משפחת גרין בולטת גם בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה הירוק

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרין. כמה מהבולטים ביותר כוללים:

  • ג'ון גרין, סופר אמריקאי
  • ג'ף גרין, שחקן כדורסל אמריקאי
  • הנרי גרין, סופר בריטי
  • ליז גרין, זמרת-יוצרת בריטית
  • סדריק גרין, שחקן פוטבול אמריקאי
  • לאנס גרין, שחקן אמריקאי

שם משפחה ירוק היום

כיום, שם המשפחה גרין עדיין נפוץ מאוד בעולם דובר האנגלית. על פי מפקד האוכלוסין של ארצות הברית 2019, שם המשפחה הירוק הוא שם המשפחה ה-437 הנפוץ ביותר בארצות הברית. בבריטניה, שם המשפחה הירוק הוא שם המשפחה השביעי בשכיחותו.

שם משפחה ירוק בישראל

שם המשפחה הירוק נמצא גם בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה הירוק הוא שם המשפחה ה-5,944 בשכיחותו בישראל. שם המשפחה הירוק נפוץ ביותר בעיר תל אביב, שם הוא שם המשפחה ה-5,944 בשכיחותו.

שם משפחה ירוק בשפות אחרות

שם המשפחה הירוק נמצא גם בשפות אחרות. בצרפתית, שם המשפחה הירוק מאוית 'Vert'. בגרמנית, שם המשפחה הירוק מאוית 'גרואן'. בספרדית, שם המשפחה הירוק מאוית 'ורדה'. בעברית, שם המשפחה הירוק מאוית 'גרין'.

סיכום

שם המשפחה הירוק הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה 'גרן', שפירושה 'ירוק'. זהו שם טופוגרפי למי שגר ליד ירוק כפר או חלקת עשב. למשפחת גרין היסטוריה ארוכה ומכובדת והיא התפשטה ברחבי העולם. כיום, שם המשפחה גרין עדיין נפוץ מאוד בעולם דובר האנגלית וניתן למצוא אותו בכל 50 המדינות בארצות הברית. שם המשפחה הירוק נמצא גם בישראל ובשפות נוספות כמו צרפתית, גרמנית, ספרדית ועברית. למידע נוסף על שם המשפחה הירוק, אנא בקר בוויקיפדיה העברית או ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן