דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה שמואל

מקור שם המשפחה שמואל

מקור שם המשפחה שמואל

מה פירוש שם המשפחה שמואל?

שם המשפחה שמואל נגזר מהשם העברי שמואל, שפירושו "אלוהים שמע" או "אלוהים הקשיב". השם נגזר מהמילים העבריות "שאמה", שמשמעותה "לשמוע", ו"אל", שפירושה "אלוהים". השם נכתב לפעמים גם בשם שמואל או שמואל.

תולדות שם המשפחה שמואל

מקורו של שם המשפחה שמואל הוא במזרח התיכון, והוא נמצא לרוב באוכלוסיות יהודיות. השם נגזר מהדמות המקראית שמואל, שהיה נביא בברית הישנה. השם נמצא גם בתרבויות רבות אחרות, כולל ערבית, פרסית וטורקית.

שכיחות שם המשפחה שמואל

שם המשפחה שמואל נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כולל איחוד האמירויות הערביות, כווית וסעודיה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שמואל

יש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שמואל, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

וריאציות של שם המשפחה שמואל

לשם המשפחה שמואל וריאציות רבות, כולל שמואלי, שמואלוב, שמואלוביץ' ושמואלוביץ.

אנשים מפורסמים עם וריאציות של שם המשפחה שמואל

אנשים מפורסמים עם וריאציות של שם המשפחה שמואל כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי אהוד בנאי, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, והזמר והפזמונאי הישראלי עידן רייכל.

סיכום

שם המשפחה שמואל נגזר מהשם העברי שמואל, שפירושו "אלוהים שמע" או "אלוהים הקשיב". הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו. השם נמצא גם בתרבויות רבות אחרות, כולל ערבית, פרסית וטורקית. יש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שמואל, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. לשם המשפחה שמואל וריאציות רבות, כולל שמואלי, שמואלוב, שמואלוביץ' ושמואלוביץ. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן