דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה של דון: מדריך מקיף

מקור שם המשפחה של דון: מדריך מקיף

מקור שם המשפחה של דון: מדריך מקיף

מקור שם המשפחה של דון: מדריך מקיף

שם המשפחה דון הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "dun" שמשמעותה "גבעה". מאמינים כי הוא שימש כינוי למי שגר על או ליד גבעה. שם המשפחה נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהמילה הגאלית "דון" שמשמעותה "חום".

השוואה מהירה

מדינה מָקוֹר
אַנְגלִיָה המילה האנגלית הישנה "dun" שמשמעותה "גבעה"
סקוטלנד המילה הגאלית "דון" שפירושה "חום"

שם המשפחה דון נמצא במדינות רבות, כולל אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, ויילס וארצות הברית. באנגליה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות יורקשייר, לנקשייר וצ'שייר. בסקוטלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אברדנשייר, אנגוס וארגייל. באירלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות קורק, דבלין וגאלווי. בוויילס, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות גלמורגן, מונמות'שייר ופמברוקשייר. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וקליפורניה. שם המשפחה דון נמצא גם במדינות אחרות, כולל קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אונטריו, קוויבק וקולומביה הבריטית. באוסטרליה, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ויקטוריה, ניו סאות' ויילס וקווינסלנד. בניו זילנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אוקלנד, וולינגטון וקנטרברי. בדרום אפריקה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות Gauteng, KwaZulu-Natal ו-Western Cape.

היסטוריה של שם המשפחה דון

מקורו של שם המשפחה דון באנגליה בימי הביניים. היא נגזרת מהמילה האנגלית הישנה "dun" שמשמעותה "גבעה" ושימשה ככינוי למי שגר על גבעה או בסמוך לה. שם המשפחה נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהמילה הגאלית "דון" שמשמעותה "חום". התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה דון נמצא במאה הגלילים של 1273, שם רשום אדם בשם רוברט דה דן . שם המשפחה נמצא גם ב-Poll Tax of Yorkshire בשנת 1379, שם רשום אדם בשם יוהנס דה דן. שם המשפחה נמצא גם ב-Subsidie Rolls of Lancashire בשנת 1524, שם רשום אדם בשם תומאס דון.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון, ביניהם השחקן האנגלי דון ורינגטון, הכדורגלן האנגלי דון רווי, השחקן הסקוטי דון סיגל, הכדורגלן הסקוטי דון האצ'יסון, השחקן האירי דונל מקאן, השחקן הוולשי דון אסטל, האמריקאי השחקן דון ג'ונסון, והזמר האמריקאי דון מקלין.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה דון נמצא במדינות אחרות? ת: כן, שם המשפחה דון נמצא במדינות רבות, כולל קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. ש: מהו התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה דון? ת: התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה דון נמצא במאה הגלילים של 1273, שם רשום אדם בשם רוברט דה דן. ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון? ת: כן, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון, כולל השחקן האנגלי דון וורינגטון, הכדורגלן האנגלי דון רווי, השחקן הסקוטי דון סיגל, הכדורגלן הסקוטי דון האצ'יסון, השחקן האירי דונל מקאן, השחקן הוולשי דון אסטל, השחקן האמריקאי דון ג'ונסון, והזמר האמריקאי דון מקלין.

סיכום

שם המשפחה דון הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "dun" שמשמעותה "גבעה". הוא נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהמילה הגאלית "דון" שמשמעותה "חום". שם המשפחה נמצא במדינות רבות, כולל אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, ויילס, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה דון נמצא במאה הגלילים של 1273, שם רשום אדם בשם רוברט דה דן. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון, ביניהם השחקן האנגלי דון ורינגטון, הכדורגלן האנגלי דון רווי, השחקן הסקוטי דון סיגל, הכדורגלן הסקוטי דון האצ'יסון, השחקן האירי דונל מקאן, השחקן הוולשי דון אסטל, האמריקאי השחקן דון ג'ונסון, והזמר האמריקאי דון מקלין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן