דף הבית » אנציקלופדיה » מקור שם המשפחה של אייבי

מקור שם המשפחה של אייבי

מקור שם המשפחה של אייבי

מה המקור של שם משפחת קיסוס?

שם המשפחה אייבי הוא שם משפחה נפוץ במדינות רבות ברחבי העולם. מאמינים שמקורו באנגליה, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "fig", שפירושה "קיסוס". סביר להניח שהשם ניתן למישהו שחי ליד כתם קיסוס או שחיבב את הצמח. שם המשפחה אייבי נמצא גם בסקוטלנד, אירלנד ווילס. בסקוטלנד, השם נגזר מהמילה הגאלית "uibhe", שפירושה "קיסוס". באירלנד, השם נגזר מהמילה הגאלית "uibh", שפירושה גם "קיסוס". בוויילס, השם נגזר מהמילה הוולשית "yfys", שפירושה גם "קיסוס".

היסטוריה של שם המשפחה אייבי

לשם המשפחה אייבי היסטוריה ארוכה ומגוונת. באנגליה, השם תועד לראשונה במאה ה-12 במחוז נורפולק. האיות הקדום המתועד של השם היה "קיסוס", שנמצא במאה הגלילים של 1273. השם נמצא גם בגלילות הסובסידיה של 1327, שם הוא נכתב "קיסוס". שם המשפחה אייבי נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-13. האיות הקדום המתועד של השם היה "Uibhe", שנמצא ב-Ragman Rolls משנת 1296. השם נמצא גם באוצר רולס של סקוטלנד בשנת 1327, שם הוא נכתב "Uibhe". באירלנד, שם המשפחה אייבי תועד לראשונה במאה ה-16. האיות הקדום המתועד של השם היה "Uibh", אשר נמצא בדברי הימים של ארבעת המאסטרים בשנת 1590. השם נמצא גם ב-Heart Money Rolls משנת 1665, שם הוא נכתב "Uibh".

המשמעות של שם המשפחה אייבי

לשם המשפחה אייבי יש מספר משמעויות אפשריות. המשמעות הסבירה ביותר היא שהיא נגזרת מהמילה האנגלית הישנה "ifig", שפירושה "קיסוס". זה מצביע על כך שהשם ניתן כנראה למישהו שחי ליד כתם קיסוס או שחיבב את הצמח. שם המשפחה Ivy נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהמילה הגאלית "uibhe", שפירושה גם "קיסוס". באירלנד, השם נגזר מהמילה הגאלית "uibh", שפירושה גם "קיסוס". בוויילס, השם נגזר מהמילה הוולשית "yfys", שפירושה גם "קיסוס".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אייבי

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה אייבי. אלו כוללים:

  • ג'ון אייבי, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל מיסיסיפי מ-1844 עד 1846.
  • ויליאם אייבי, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל מיסיסיפי מ-1846 עד 1848.
  • ג'ון אייבי, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל מיסיסיפי מ-1848 עד 1850.
  • תומס אייבי, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל מיסיסיפי מ-1850 עד 1852.
  • ג'יימס אייבי, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמושל מיסיסיפי מ-1852 עד 1854.

סיכום

שם המשפחה אייבי הוא שם משפחה נפוץ במדינות רבות ברחבי העולם. מאמינים שמקורו באנגליה, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "fig", שפירושה "קיסוס". סביר להניח שהשם ניתן למישהו שחי ליד כתם קיסוס או שחיבב את הצמח. שם המשפחה Ivy נמצא גם בסקוטלנד, באירלנד ובוויילס, שם הוא נגזר מהמילים הגאליות "uibhe", "uibh" ו-"yfys", בהתאמה. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה אייבי, כולל ג'ון אייבי, וויליאם אייבי, ג'ון אייבי, תומס אייבי וג'יימס אייבי. למידע נוסף על שם המשפחה אייבי, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן