דף הבית » מעניין » מקור שם המשפחה רבינוביץ

מקור שם המשפחה רבינוביץ

2023-05-01 15:37:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה רבינוביץ'?

שם המשפחה רבינוביץ' נגזר מהמילה העברית "רב", שפירושה רב. הסיומת "-owitz" היא סיום גרמני שפירושו "בן של". לכן פירוש שם המשפחה רבינוביץ הוא "בן הרב". שם המשפחה נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות, וחושבים שמקורו במזרח אירופה.

תולדות שם המשפחה רבינוביץ

מקורו של שם המשפחה רבינוביץ הוא במזרח אירופה, ככל הנראה באזור פולין, בלארוס ואוקראינה של ימינו. על פי החשיבה, שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות במאה ה-17, כאשר שמות המשפחה הפכו נפוצים יותר בקרב אוכלוסיות יהודיות. שם המשפחה רבינוביץ נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות, ומחושבים שאומץ על ידי משפחות שהיה להן רב באילן היוחסין שלהם. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי משפחות שהיה להן רב באילן היוחסין שלהן, כדרך לכבד את אביהן. שם המשפחה רבינוביץ נמצא גם בקרב חלק מהמשפחות הלא-יהודיות, ככל הנראה בשל נישואי תערובת בין יהודים ללא-יהודים. משפחות יהודיות. במקרים מסוימים, ייתכן ששם המשפחה אומץ על ידי משפחות לא יהודיות כדרך לכבד אב קדמון יהודי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה רבינוביץ

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה רבינוביץ, כולל:

יצחק רבין

יצחק רבין היה פוליטיקאי ומדינאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל בשנים 1974 עד 1977 ושוב מ-1992 עד 1995. הוא זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1994 על מאמציו להביא שלום למזרח התיכון.

יוסף רבינוביץ

יוסף רבינוביץ היה מנהיג דתי יהודי יליד רוסיה. הוא היה דמות בולטת בהשכלה, או הנאורות היהודית, והיה חסיד מרכזי ברפורמה דתית יהודית.

דוד רבינוביץ

דיוויד רבינוביץ הוא אסטרופיזיקאי ופרופסור אמריקאי באוניברסיטת ייל. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על גילוי כוכב הלכת הראשון, כוכב לכת מחוץ למערכת השמש שלנו. שם המשפחה רבינוביץ הוא שם משפחה ייחודי ומעניין עם היסטוריה ארוכה. הוא נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות, וחושבים שמקורו במזרח אירופה. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "רב", שפירושה רב, והסיומת "-אויץ", שהיא סיומת גרמנית שמשמעותה "בן של". שם המשפחה רבינוביץ נמצא גם בקרב חלק מהמשפחות הלא-יהודיות, ככל הנראה עקב נישואי תערובת בין משפחות יהודיות ולא-יהודיות. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה רבינוביץ, ביניהם יצחק רבין, יוסף רבינוביץ ודוד רבינוביץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן