דף הבית » טופ 100 » מקור שם המשפחה רבינוביץ

מקור שם המשפחה רבינוביץ

מקור שם המשפחה רבינוביץ

מהו מקור שם המשפחה רבינוביץ?

שם המשפחה רבינוביץ הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח אירופה. זה נגזר מהמילה העברית "רב", שפירושה "מורה" או "רב". הסיומת "-owitz" היא סיום שם משפחה יהודי נפוץ, שפירושו "בן של". לכן, שם המשפחה רבינוביץ פירושו המילולי "בנו של הרב". שם המשפחה רבינוביץ נמצא לרוב בקהילות יהודיות במזרח אירופה, במיוחד בפולין, אוקראינה ובלארוס. מאמינים שמקורו של שם המשפחה במאה ה-16, אז נדרשו היהודים לקבל על עצמם שמות משפחה על ידי ממשלת פולין. שם המשפחה אומץ כנראה על ידי רבנים או בניהם, שרצו לכבד את מקצועו של אביהם.

וריאציות של שם המשפחה רבינוביץ

לשם המשפחה רבינוביץ' יש וריאציות רבות, כולל רנבנוביץ, רבינוביץ, רבינוביץ, רבינוביץ', רבנוביצקי ורבנוביצר. וריאציות אלו נגזרות כולן מאותה מילת שורש, ולכולן יש אותה משמעות: "בן הרב".

אנשים בולטים עם שם המשפחה רבינוביץ

ישנם אנשים בולטים רבים בעלי שם המשפחה רבינוביץ, כולל:

יצחק רבין

יצחק רבין היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה החמישי של ישראל. הוא זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1994 על מאמציו להשיג שלום במזרח התיכון.

יוסף רבינוביץ

יוסף רבינוביץ היה פעיל יהודי יליד רוסיה שהקים את ארגון ההגנה העצמית היהודי המכונה "הארגון היהודי הלוחם". כמו כן היה מנהיג בתנועת העבודה היהודית ברוסיה.

דוד רבינוביץ

דיוויד רבינוביץ הוא אסטרופיזיקאי ופרופסור אמריקאי באוניברסיטת ייל. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על גילוי כוכב הלכת הראשון, שהתגלה ב-1995.

שם משפחה רבינוביץ בארצות אחרות

שם המשפחה רבינוביץ נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקהילות יהודיות בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב בקהילות יהודיות בטורונטו ובמונטריאול. באוסטרליה, שם המשפחה נמצא לרוב בקהילות יהודיות במלבורן ובסידני.

סיכום

שם המשפחה רבינוביץ הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח אירופה. זה נגזר מהמילה העברית "רב", שפירושה "מורה" או "רב". הסיומת "-owitz" היא סיום שם משפחה יהודי נפוץ, שפירושו "בן של". לכן, שם המשפחה רבינוביץ פירושו המילולי "בנו של הרב". שם המשפחה נמצא לרוב בקהילות יהודיות במזרח אירופה, במיוחד בפולין, אוקראינה ובלארוס. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. ישנם אנשים בולטים רבים בעלי שם המשפחה רבינוביץ, ביניהם יצחק רבין, יוסף רבינוביץ ודוד רבינוביץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן