דף הבית » TOP10 » מקור שם המשפחה קליגלר

מקור שם המשפחה קליגלר

2023-05-01 11:43:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה קליגלר?

שם המשפחה קליגלר הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "קליגר", שפירושה "פקיד" או "סופר". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למי שעבד כפקיד או סופר בבית משפט. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו אוסטריה, שוויץ וצ'כיה.

היסטוריה של שם המשפחה קליגלר

מקורו של שם המשפחה קליגלר בגרמניה בימי הביניים. במהלך תקופה זו, שם המשפחה שימש לציון מישהו שעבד כפקיד או סופר בבית משפט. הוא האמין כי שם המשפחה שימש לראשונה באזור בוואריה, אשר ממוקם בדרום גרמניה. שם המשפחה Kligler נמצא גם במדינות אחרות, כגון אוסטריה, שוויץ, וצ'כיה. באוסטריה, שם המשפחה נמצא באזור סטיריה, שנמצא בדרום המדינה. בשוויץ נמצא שם המשפחה בקנטון ציריך שנמצא בצפון המדינה. בצ'כיה נמצא שם המשפחה במחוז מורביה שנמצא במזרח המדינה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קליגלר

היו כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה קליגלר לאורך ההיסטוריה. אחד המפורסמים שבהם הוא הפיזיקאי האמריקאי יליד גרמניה וחתן פרס נובל, הנס קליגלר. הוא נולד בגרמניה ב-1887 ועבר לארצות הברית בשנות ה-20. הוא זכה בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1954 על עבודתו על ביקוע גרעיני. אדם מפורסם נוסף עם שם המשפחה קליגלר הוא המלחין, המנצח והפסנתרן האמריקאי יליד אוסטריה, אריך קליגלר. הוא נולד באוסטריה ב-1892 ועבר לארצות הברית בשנות ה-20. הוא ידוע בעיקר בזכות יצירותיו לפסנתר, כולל "וריאציות קלגלר" הפופולריות.

קליגלר בישראל

שם המשפחה קליגלר נמצא גם בישראל. מאמינים כי שם המשפחה הובא לארץ על ידי מהגרים יהודים מגרמניה, אוסטריה, שוויץ וצ'כיה. שם המשפחה נמצא לרוב בערים תל אביב, ירושלים וחיפה.

קליגלר היום

כיום, שם המשפחה קליגלר עדיין נמצא בגרמניה, אוסטריה, שוויץ, צ'כיה וישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. שם המשפחה עדיין משמש לציון מי שעובד כפקיד או סופר בבית משפט. לסיכום, שם המשפחה קליגלר הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "קליגר", שפירושה "פקיד" או "סוֹפֵר". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למי שעבד כפקיד או סופר בבית משפט. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו אוסטריה, שוויץ, צ'כיה, ישראל, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. היו כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה קליגלר לאורך ההיסטוריה, כולל הפיזיקאי האמריקאי יליד גרמניה וחתן פרס נובל, הנס קליגלר, והמלחין, המנצח והפסנתרן האמריקאי יליד אוסטריה, אריך קליגלר. שם המשפחה עדיין משמש לציון מישהו שעובד כפקיד או סופר בבית משפט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן