דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה צמח

מקור שם המשפחה צמח

מקור שם המשפחה צמח

מה הפירוש של שם המשפחה צמח?

שם המשפחה צמח הוא שם עברי שפירושו "פריחה" או "פרח". זה נגזר מהמילה העברית "צמה", שפירושה "לפרוח". השם נקשר גם לדמות המקראית צמח בן יאיר, שהיה מנהיג שבט יהודה בתקופת דוד המלך.

איפה נפוץ שם המשפחה צמח?

שם המשפחה צמח נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-8 הפופולרי ביותר. הוא נמצא גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-8,731 הפופולרי ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה.

תולדות שם המשפחה צמח

מקורו של שם המשפחה צמח ככל הנראה במזרח התיכון, ככל הנראה בישראל. על פי ההערכות, הוא אומץ על ידי משפחות יהודיות שהתגוררו באזור בתקופת דוד המלך. השם אומץ כנראה כדרך להוקיר את הדמות המקראית צמח בן יאיר, שהיה מנהיג שבט יהודה בתקופת דוד המלך.

צמח בארצות הברית

שם המשפחה צמח נמצא בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-8,731 הפופולרי ביותר. הוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. על פי ההערכות, שם המשפחה הובא לארצות הברית על ידי מהגרים יהודים שנמלטו מרדיפות באירופה במהלך סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

צמח בקנדה

שם המשפחה צמח נמצא גם בקנדה, שם הוא שם המשפחה ה-2,841 הפופולרי ביותר. הוא נמצא לרוב במחוזות אונטריו, קוויבק וקולומביה הבריטית. על פי ההערכות, שם המשפחה הובא לקנדה על ידי מהגרים יהודים שנמלטו מרדיפות באירופה במהלך סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

צמח בבריטניה

שם המשפחה צמח נמצא גם בבריטניה, שם הוא שם המשפחה ה-2,841 הפופולרי ביותר. הוא נמצא לרוב בערים לונדון, מנצ'סטר וברמינגהם. על פי ההערכות, שם המשפחה הובא לבריטניה על ידי מהגרים יהודים שנמלטו מרדיפות באירופה במהלך סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

צמח באוסטרליה

שם המשפחה צמח נמצא גם באוסטרליה, שם הוא שם המשפחה ה-1,941 הפופולרי ביותר. הוא נמצא לרוב במדינות ניו סאות' ויילס, ויקטוריה וקווינסלנד. על פי ההערכות, שם המשפחה הובא לאוסטרליה על ידי מהגרים יהודים שנמלטו מרדיפות באירופה במהלך סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

סיכום

שם המשפחה צמח הוא שם עברי שפירושו "פריחה" או "פרח". הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-8 הפופולרי ביותר. הוא נמצא גם בארצות הברית, קנדה, בריטניה ואוסטרליה. מקורו של שם המשפחה ככל הנראה במזרח התיכון, ככל הנראה בישראל, וככל הנראה אומץ על ידי משפחות יהודיות שחיו באזור בתקופת דוד המלך. על פי ההערכות, שם המשפחה הובא לארצות הברית, קנדה, בריטניה ואוסטרליה על ידי מהגרים יהודים שנמלטו מרדיפות באירופה במהלך סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה
ישראל 8
ארצות הברית מקום 8,731
קנדה מקום 2,841
הממלכה המאוחדת מקום 2,841
אוֹסטְרַלִיָה מקום 1,941

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן