דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה ציון

מקור שם המשפחה ציון

2023-05-01 08:07:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה ציון?

שם המשפחה ציון נגזר מהמילה העברית "ציון", שפירושה "מבצר" או "מעוז". זוהי גם התייחסות מקראית לעיר ירושלים, המכונה לעתים קרובות עיר ציון. השם קשור גם לעם היהודי, שכן ציון היא סמל של הלאום היהודי.

תולדות שם המשפחה ציון

שם המשפחה ציון שימש את המשפחות היהודיות עוד מימי קדם. הוא שימש לראשונה בתנ"ך, שם שימש להתייחסות לעיר ירושלים. בימי הביניים שימש השם משפחות יהודיות שהיגרו לאירופה. השם שימש גם משפחות יהודיות שהתיישבו בארצות הברית.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ציון

יש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה ציון. חלק מאלה כוללים:

דוד בן גוריון

דוד בן גוריון היה ראש ממשלת ישראל הראשון. הוא נולד בפולין בשנת 1886 והיה מנהיג התנועה הציונית. היה גורם מרכזי בהקמת מדינת ישראל ב-1948.

גולדה מאיר

גולדה מאיר הייתה ראש ממשלת ישראל הרביעית. היא נולדה באוקראינה ב-1898 והייתה מנהיגת תנועת העבודה הציונית. היא הייתה ראש ממשלת ישראל הראשונה וכיהנה בין השנים 1969-1974.

יצחק רבין

יצחק רבין היה ראש ממשלת ישראל החמישי. הוא נולד בירושלים בשנת 1922 והיה מנהיג תנועת העבודה הציונית. הוא כיהן כראש ממשלה מ-1974 עד 1977 ושוב מ-1992 עד 1995.

יצחק שמיר

יצחק שמיר היה ראש ממשלת ישראל השביעי. הוא נולד בפולין ב-1915 והיה מנהיג התנועה הציונית הרוויזיוניסטית. הוא כיהן כראש ממשלה מ-1983 עד 1984 ושוב מ-1986 עד 1992.

ציון בתרבויות אחרות

שם המשפחה ציון משמש גם בתרבויות אחרות. בארצות הברית, זה שם פופולרי בקרב אפרו-אמריקאים. באיים הקריביים, זהו שם פופולרי בקרב הג'מייקנים. בפיליפינים זה שם פופולרי בקרב הפיליפינים.

סיכום

שם המשפחה ציון הוא שם פופולרי בקרב משפחות יהודיות, כמו גם בתרבויות אחרות. הוא נגזר מהמילה העברית "ציון", שפירושה "מבצר" או "מעוז". זוהי גם התייחסות מקראית לעיר ירושלים, המכונה לעתים קרובות עיר ציון. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה ציון כוללים את דוד בן-גוריון, גולדה מאיר, יצחק רבין ויצחק שמיר. למידע נוסף על המקור וההיסטוריה של שם המשפחה ציון, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן