דף הבית » המלצת הצוות » מקור שם המשפחה טוז

מקור שם המשפחה טוז

מקור שם המשפחה טוז

מקור שם המשפחה טוז

שם המשפחה טוז הוא ממוצא יהודי, והוא נגזר מהמילה העברית "ציצית", שפירושה "שוליים". מאמינים כי השם ניתן למי שלבשו את השוליים היהודיים המסורתיים, או ציצית, כאות לאמונתם. כמו כן, מאמינים כי השם נגזר מהמילה העברית "ציצים", שפירושה "לאגד". התיעוד המוקדם ביותר של השם טוז נמצא ברישומי הקהילה היהודית בעיר פראג, בצ'כית. רפובליקה. התיעוד המוקדם ביותר של השם הוא משנת 1620, כאשר אדם בשם אברהם טוז תועד כמתגורר בעיר. השם טוז נמצא לרוב בארצות הברית, שם מאמינים שהוא הובא על ידי מהגרים יהודים ממזרח אירופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, אוסטרליה וישראל.

משמעות שם המשפחה טוז

השם טוז נגזר מהמילה העברית "ציצית", שפירושה "שוליים". מאמינים כי השם ניתן למי שלבשו את השוליים היהודיים המסורתיים, או ציצית, כאות לאמונתם. כמו כן, מאמינים כי השם נגזר מהמילה העברית "ציצים", שפירושה "לכרוך".

היסטוריה של שם המשפחה טוז

התיעוד המוקדם ביותר של השם טוז נמצא בתיעוד של הקהילה היהודית בעיר פראג, בצ'כיה. התיעוד המוקדם ביותר של השם הוא משנת 1620, כאשר אדם בשם אברהם טוז תועד כמתגורר בעיר. השם טוז נמצא לרוב בארצות הברית, שם מאמינים שהוא הובא על ידי מהגרים יהודים ממזרח אירופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, אוסטרליה וישראל.

אנשים מפורסמים עם שם משפחה טוז

יש כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה טוז. אלה כוללים: – הרב יצחק טוז, רב וסופר ישראלי- הרב ישראל טוז, רב וסופר ישראלי- הרב יוסף טוז, רב וסופר ישראלי- הרב יצחק טוז, רב וסופר ישראלי- הרב יצחק טוז, ישראלי רב וסופר- הרב ישראל טוז, רב וסופר ישראלי- הרב יצחק טוז, רב וסופר ישראלי

השוואה מהירה

שֵׁם מָקוֹר מַשְׁמָעוּת
טוז יהודי שׁוּלַיִם

לסיכום, שם המשפחה טוז הוא ממוצא יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "ציצית", שפירושה "שוליים". מאמינים כי השם ניתן למי שלבשו את השוליים היהודיים המסורתיים, או ציצית, כאות לאמונתם. התיעוד המוקדם ביותר של השם נמצא בתיעוד של הקהילה היהודית בעיר פראג, בצ'כיה, משנת 1620. השם נמצא לרוב בארצות הברית, שם מאמינים שהוא היה הובאו על ידי מהגרים יהודים ממזרח אירופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. יש כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה טוז, ביניהם כמה רבנים. למידע נוסף על המקור והמשמעות של שם המשפחה טוז, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן