דף הבית » מגזין » מקור שם המשפחה חג'

מקור שם המשפחה חג'

מקור שם המשפחה חג'

מה פירוש שם המשפחה חג'?

שם המשפחה חג' נגזר מהמילה העברית חַג, שפירושה "חג" או "משתה". מאמינים שמקורו במזרח התיכון, אם כי מקורו המדויק אינו ידוע. שם המשפחה נמצא לרוב בקהילות יהודיות, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

איפה שם המשפחה האג' הכי נפוץ?

שם המשפחה חג' נמצא לרוב בקהילות יהודיות, במיוחד בישראל, ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בישראל, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאות ה-15 וה-16. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מגרמניה במאה ה-19.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה חג'

ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה חג', ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והקומיקאי האמריקאי סת' רוגן.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי ומנהיג מפלגת הליכוד. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות ישראל, שהחזיק בתפקיד מאז 2009. נתניהו הוא צאצא של יהודים ספרדים שגורשו מספרד ופורטוגל במאות ה-15 וה-16.

עידן רייכל

עידן רייכל הוא זמר-יוצר ישראלי הידוע בעיקר בזכות עבודתו עם פרויקט עידן רייכל. הוא צאצא של יהודים ספרדים שגורשו מספרד ופורטוגל במאות ה-15 וה-16.

סת' רוגן

סת' רוגן הוא שחקן וקומיקאי אמריקאי הידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו "דפוק", סופרבאד והבתולה בת ה-40. הוא צאצא של יהודים אשכנזים שגורשו מגרמניה במאה ה-19. שם המשפחה חג' הוא שם משפחה נפוץ במדינות רבות, במיוחד בקהילות יהודיות. משמעותו נגזרת מהמילה העברית חַג, שפירושה "חג" או "משתה". מאמינים שמקורו במזרח התיכון, אם כי מקורו המדויק אינו ידוע. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה חג', ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקן והקומיקאי האמריקאי סת' רוגן. למידע נוסף על מקור שם המשפחה חג', בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן