דף הבית » להעביר את הזמן » מקור שם המשפחה דנה

מקור שם המשפחה דנה

מקור שם המשפחה דנה

מקור שם המשפחה דנה

שם המשפחה דנה הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית "דן", שמשמעותה "שופט". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12, כאשר אומץ על ידי משפחות יהודיות באירופה. שם המשפחה נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כמו ישראל, ארצות הברית וקנדה. שם המשפחה דנה נמצא גם במדינות אחרות, כמו צרפת, גרמניה ובריטניה. מאמינים שהוא אומץ על ידי משפחות לא יהודיות בארצות אלו במאה ה-18, כאשר הוא שימש כשם פרטי.

משמעות שם המשפחה דנה

משמעות שם המשפחה דנה היא "שופטת". זה נגזר מהמילה העברית "דן", שפירושה "שופט". על פי ההערכות, שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות באירופה במאה ה-12, אז שימש כשם משפחה.

שכיחות שם המשפחה דנה

שם המשפחה דנה נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כמו ישראל, ארצות הברית וקנדה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו צרפת, גרמניה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה דנה הוא שם המשפחה ה-5,845 הנפוץ ביותר, כאשר לערך 0.001% מהאוכלוסייה יש את שם המשפחה. בישראל, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-1,845 בשכיחותו, כאשר ל-0.02% מהאוכלוסייה יש את שם המשפחה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דנה

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דנה, ביניהם השחקן והבמאי האמריקאי דנה קארווי, השחקן והקומיקאי האמריקאי דנה גולד, והשחקן והמפיק האמריקאי דנה דיליני.

דעה אישית

שם המשפחה דנה הוא שם משפחה מעניין, שכן יש לו מוצא יהודי וגם לא יהודי. מעניין לציין ששם המשפחה נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כמו ישראל, ארצות הברית וקנדה. מעניין גם לציין שיש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דנה, ביניהם השחקן והבמאי האמריקאי דנה קארווי, השחקנית והקומיקאית האמריקאית דנה גולד, והשחקן והמפיק האמריקאי דנה דילני. לסיכום, שם המשפחה דנה הוא ממוצא עברי , והוא נגזר מהמילה העברית "דן", שמשמעותה "שופט". הוא נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כמו ישראל, ארצות הברית וקנדה. ישנם גם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה דנה, ביניהם השחקן והבמאי האמריקאי דנה קארווי, השחקן והקומיקאי האמריקאית דנה גולד, והשחקן והמפיק האמריקאי דנה דילני. למידע נוסף על המקור והשכיחות של שם המשפחה דנה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן