דף הבית » להעביר את הזמן » מקור שם המשפחה דבוש

מקור שם המשפחה דבוש

מקור שם המשפחה דבוש

מה פירוש שם המשפחה דבוש?

שם המשפחה דבוש הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילים העבריות "דבר" ו"שלום", שמשמעותן "מילה" ו"שלום" בהתאמה. מאמינים שהשם ניתן לאדם שהיה שליח שלום. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בשפה הערבית, שם הוא מאוית "דאביש".

היסטוריה של שם המשפחה דבוש

שם המשפחה דבוש נמצא ברשומות החל מהמאה ה-12 באירופה. מאמינים שמקור השם במזרח התיכון הובא לאירופה על ידי מהגרים יהודים. השם נמצא ברשומות בגרמניה, בפולין ובחלקים אחרים של מזרח אירופה. הוא נמצא גם ברישומים בארצות הברית, לשם הביאו אותו על ידי מהגרים יהודים בסוף המאה ה-19.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דבוש

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דבוש. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, הזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה והשחקן והבמאי הישראלי ערן דבוש.

אהוד ברק

אהוד ברק הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל בשנים 1999 עד 2001. הוא ראש ממשלת ישראל הראשון והיחיד שנולד בישראל. הוא גם ראש ממשלת ישראל הראשון שנולד למשפחה יהודית.

דיוויד ברוזה

דיוויד ברוזה הוא זמר ופזמונאי ישראלי שהוציא מספר אלבומים וסינגלים. הוא מוכר בעיקר בזכות שירו "יהי טוב", שהיה להיט בישראל בשנות השמונים. הוא גם שיתף פעולה עם אמנים אחרים, כמו סטינג ופול סיימון.

ערן דבוש

ערן דבוש הוא שחקן ובמאי ישראלי. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "החוב" ו"גובס החובות". הוא גם ביים כמה סרטים, כולל "גוס החובות 2" ו"גוס החובות 3".

השוואה מהירה

שֵׁם מִקצוֹעַ יצירות ראויות לציון
אהוד ברק פּוֹלִיטִיקָאִי ראש ממשלת ישראל
דיוויד ברוזה זמר יוצר יחיא טוב
ערן דבוש שחקן/במאי החוב, גובה החובות

שם המשפחה דבוש הוא ממקור עברי ויש לו היסטוריה ארוכה באירופה ובארצות הברית. מאמינים שהוא ניתן לשליח שלום ונמצא ברשומות מהמאה ה-12. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דבוש, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, הזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה והשחקן והבמאי הישראלי ערן דבוש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן