דף הבית » TOP10 » מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

2023-04-29 12:00:00+02:00

משמעות שם המשפחה בלם

שם המשפחה בלם הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית "בלם", שפירושה "לאגד" או "להצטרף". נהוג לחשוב שהשם ניתן לאנשים שהיו מיומנים בחיבור או חיבור של דברים, כמו חבל, עור או בד. כמו כן, סבורים שהוא ניתן לאנשים שהיו מיומנים באמנות האריגה.

היסטוריה של שם המשפחה בלם

מקורו של שם המשפחה בלם הוא במזרח התיכון, במיוחד בישראל. משערים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות באזור. השם נמצא בתיעוד מהמאה ה-16, אז שימש את המשפחות היהודיות באזור. השם בלם נמצא גם ברשומות ממקומות אחרים בעולם, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וניו ג'רזי. בקנדה, השם נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, השם נמצא לרוב במחוזות לונדון, אסקס וקנט.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בלם

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בלם, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי ומכהן בתפקיד משנת 2009. הוא חבר במפלגת הליכוד וידוע בעמדתו החזקה בנושאי ביטחון ומדיניות חוץ. עידן רייכל הוא זמר ופזמונאי ישראלי הידוע בעיקר בזכות עבודתו בפרויקט עידן רייכל. הוא הוציא מספר אלבומים ושיתף פעולה עם אמנים רבים אחרים. אסי דיין הוא שחקן ובמאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו הבית ברחוב השלוש והשוטר. הוא גם בנו של ראש ממשלת ישראל המנוח משה דיין.

סיכום

שם המשפחה בלם הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "בלם", שפירושה "לאגד" או "להצטרף". נהוג לחשוב שהוא ניתן לאנשים שהיו מיומנים בקשירה או בחיבור של דברים יחד, כמו חבל, עור או בד. מקורו של השם הוא במזרח התיכון, במיוחד בישראל, והוא נמצא בתיעודים מהמאה ה-16. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בלם, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן