דף הבית » מומלץ בהקדם » מקור שם המשפחה אמבר

מקור שם המשפחה אמבר

מקור שם המשפחה אמבר

מקור שם המשפחה אמבר

שם המשפחה Ambar הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית "אמבר", שפירושה "ענבר". מאמינים שהשם שימש לראשונה על ידי יהודים שחיו במזרח התיכון בימי הביניים. השם אומץ אז על ידי תרבויות אחרות, כולל אלו באירופה ובאמריקה. השם Ambar נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד וישראל. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה, פלורידה וטקסס.

משמעות שם המשפחה אמבר

המשמעות של שם המשפחה אמבר היא "ענבר", שהוא סוג של שרף עץ מאובן. מאמינים שהשם ניתן למי שהיה לו קשר למסחר הענבר, או למי שחיבה לצבע הענבר.

עמבר במדינות אחרות

שם המשפחה Ambar נמצא גם במדינות אחרות בעולם. בקנדה, השם נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. באנגליה, השם נמצא לרוב במחוזות קנט ואסקס. בצרפת, השם נמצא לרוב במחלקות הלואר-אטלנטיק והסיין-ימי. בגרמניה, השם נמצא לרוב במדינות בוואריה ובאדן-וירטמברג. באיטליה, השם נמצא לרוב באזורי לומברדיה ו-ונטו. בספרד, השם נמצא לרוב באזורי קטלוניה ואנדלוסיה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אמבר

יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה אמבר. אחת המוכרות היא הזמרת והפזמונאית הישראלית עפרה חזה. היא נולדה בתל אביב בשנת 1957 ומוכרת בעיקר בזכות השיר "Im Nin'alu". אדם מפורסם נוסף עם שם המשפחה אמבר הוא השחקן, הבמאי והמפיק האמריקאי, רוברט אמבר. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו "הסנדק" ו"הסנדק חלק ב'".

מקומות מפורסמים עם שם המשפחה אמבר

ישנם מספר מקומות ברחבי העולם שנקראים על שם שם המשפחה Ambar. אחד המוכרים שבהם הוא הרי עמבר בישראל. הרי אמבאר ממוקמים בחלק הצפוני של המדינה ומהווים יעד תיירותי פופולרי. מקום מפורסם נוסף עם שם המשפחה אמבאר הוא עמק אמבאר בהודו. עמק אמבאר ממוקם במדינת מהראשטרה וידוע בנופים היפים ובחיות הבר שלו.

סיכום

שם המשפחה Ambar הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "אמבר", שפירושה "ענבר". השם נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד וישראל. משערים שפירוש שם המשפחה הוא "ענבר", ומאמינים שהוא ניתן למי שהיה לו קשר למסחר בענבר, או למי שחיבבו את צבע הענבר. ישנם מספר אנשים ומקומות מפורסמים ברחבי העולם שנקראים על שם שם המשפחה Ambar. למידע נוסף על המקור והמשמעות של שם המשפחה אמבר, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן