דף הבית » מגזין » מקור שם המשפחה אליהו

מקור שם המשפחה אליהו

מקור שם המשפחה אליהו

מה פירוש שם המשפחה אליהו?

שם המשפחה אליהו נגזר מהשם העברי אליהו, שפירושו "אלוהים שלי הוא יהוה". השם הוא שילוב של שתי מילים: אל, שפירושו "אלוהים", ויהוה, שהוא שמו של אלוהי התנ"ך העברי. השם אליהו הוא שם פופולרי בתרבות היהודית, והוא משמש לרוב כשם פרטי או כשם אמצעי.

מאיפה מגיע שם המשפחה אליהו?

מקורו של שם המשפחה אליהו הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. השם נמצא בתנ"ך, והוא קשור לאליהו הנביא, המוזכר בברית הישנה ובברית החדשה כאחד. השם נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו לבנון, סוריה וירדן.

אליהו בארצות הברית

שם המשפחה אליהו נמצא גם בארצות הברית, שם הוא נמצא לרוב בקרב אמריקאים יהודים. לפי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, שם המשפחה אליהו הוא שם המשפחה ה-5,937 הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם כ-1,000 אנשים הנושאים את השם.

אליהו בארצות אחרות

שם המשפחה אליהו נמצא גם במדינות אחרות בעולם. בבריטניה, השם הוא שם המשפחה ה-1,845 הנפוץ ביותר, כאשר כ-500 אנשים נושאים את השם. בקנדה, השם הוא שם המשפחה ה-1,845 הנפוץ ביותר, עם כ-500 אנשים הנושאים את השם. באוסטרליה, השם הוא שם המשפחה ה-2,945 הנפוץ ביותר, עם כ-300 אנשים הנושאים את השם.

סיכום

שם המשפחה אליהו נגזר מהשם העברי אליהו, שפירושו "אלוהים שלי הוא יהוה". השם נמצא במזרח התיכון, ארצות הברית, בריטניה, קנדה ואוסטרליה. השם קשור לאליהו הנביא, והוא שם פופולרי בתרבות היהודית. למידע נוסף על מקורו ומשמעותו של שם המשפחה אליהו, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן