דף הבית » המלצת הצוות » מקור שם המשפחה אליהו

מקור שם המשפחה אליהו

מקור שם המשפחה אליהו

מה פירוש שם המשפחה אליהו?

שם המשפחה אליהו הוא שם עברי שפירושו "אלוהים שלי הוא יהוה". הוא נגזר מהמילים העבריות "אל", כלומר "אלוהים", ו"יהוה", שהוא שמו של אלוהי התנ"ך. השם אליהו מתורגם לעתים קרובות כ"אלוהים שלי הוא יהוה" או "אלוהים שלי הוא יהוה".

מאיפה שם המשפחה אליהו?

מקורו של שם המשפחה אליהו הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. זהו שם משפחה נפוץ בקרב יהודים, שכן זהו שם שנמצא בתנ"ך. השם אליהו נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אליהו

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אליהו, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, נשיא ישראל שמעון פרס ושר הביטחון הישראלי אהוד ברק. מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה אליהו כוללים את השחקן והבמאי הישראלי איתן פוקס, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות.

אהוד אולמרט

אהוד אולמרט הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל ה-12 בשנים 2006 עד 2009. הוא נולד בשנת 1945 בבנימינה, ישראל, והוא בנו של הפוליטיקאי הישראלי המנוח מרדכי אולמרט. אולמרט היה חבר כנסת בין השנים 1988-2006 וכיהן כראש עיריית ירושלים בין השנים 1993-2003.

שמעון פרס

שמעון פרס היה פוליטיקאי ישראלי שכיהן כנשיא ישראל ה-9 בשנים 2007 עד 2014. הוא נולד בשנת 1923 בוויסנייב, פולין, והיה בנו של הפוליטיקאי הישראלי יצחק פרס ז"ל. פרס היה חבר כנסת בשנים 1959 עד 2007, וכיהן כראש ממשלת ישראל בשנים 1984 עד 1986 ומ-1995 עד 1996.

אהוד ברק

אהוד ברק הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל ה-10 בשנים 1999 עד 2001. הוא נולד בשנת 1942 במשמר השרון, ישראל, והוא בנו של הפוליטיקאי הישראלי המנוח יצחק ברק. ברק היה חבר כנסת בשנים 1988-2001, וכיהן כשר הביטחון בין השנים 2007-2013.

איתן פוקס

איתן פוקס הוא שחקן ובמאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות סרטיו יוסי וג'אגר והבועה. הוא נולד בשנת 1964 בירושלים, ישראל, והוא בנו של השחקן והבמאי הישראלי המנוח אברהם פוקס. פוקס ביים כמה סרטים, ביניהם Walk on Water, הבועה ויוסי וג'אגר.

עידן רייכל

עידן רייכל הוא זמר ופזמונאי ישראלי המוכר בזכות אלבומו "פרויקט עידן רייכל". הוא נולד ב-1977 בכפר סבא, ישראל, והוא בנו של הזמר והיוצר הישראלי יצחק רייכל ז"ל. רייכל הוציא מספר אלבומים, ביניהם The Idan Raichel Project, Within My Walls ו-Quarter to Six.

גל גדות

גל גדות היא שחקנית ודוגמנית ישראלית המוכרת בעיקר בזכות תפקידה כוונדר וומן ביקום המורחב של DC. היא נולדה בשנת 1985 בראש העין, ישראל, ובתה של השחקנית והדוגמנית הישראלית אירית גדות ז"ל. גדות הופיעה במספר סרטים, ביניהם וונדר וומן, באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק, ו-מהיר ועצבני 6. שם המשפחה אליהו הוא שם עברי שנעשה בו שימוש במשך מאות שנים, ונמצא עד היום בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם. עוֹלָם. זהו שם הקשור לכוח, אמונה ואומץ, והוא תזכורת לחשיבות האמונה באלוהים. השכיחות של שם המשפחה אליהו במדינות שונות היא עדות לפופולריות שלו ולמורשתו המתמשכת. למידע נוסף על מקור שם המשפחה אליהו, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן