דף הבית » עשרת הגדולים » מקור שם המשפחה אברג'יל

מקור שם המשפחה אברג'יל

מקור שם המשפחה אברג'יל

מקור שם המשפחה אברג'יל

שם המשפחה אברג'יל הוא ממקור יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "אביגיל", שפירושה "אבי השמחה". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם פרטי לבנות יהודיות. מאמינים כי השם שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-18, כאשר היהודים החלו לאמץ שמות משפחה.

משמעות השם

השם אברג'יל נגזר מהמילה העברית "אביגיל", שפירושה "אבי השמחה". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם פרטי לבנות יהודיות. מאמינים שהשם נגזר מדמותה המקראית של אביגיל, אשת דוד המלך. אביגיל הייתה ידועה בחוכמתה ובאומץ ליבה, ושמה בא לסמל שמחה ואושר.

התפשטות השם

שם המשפחה אברג'יל נמצא בכל העולם, עם הריכוזים הגבוהים ביותר בישראל, ארצות הברית וקנדה. בישראל השם נפוץ בעיקר בערים תל אביב וירושלים. בארצות הברית, השם נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, השם נפוץ ביותר במחוזות אונטריו וקוויבק.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אברג'יל

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אברג'יל, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, הזמר והיוצר הישראלי עידן אברג'יל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

שאלות ותשובות

ש: מה מקור שם המשפחה אברג'יל?

ת: שם המשפחה אברג'יל הוא ממקור יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "אביגיל", שפירושה "אבי השמחה". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם פרטי לבנות יהודיות.

ש: איפה שם המשפחה אברג'יל הנפוץ ביותר?

ת: שם המשפחה אברג'יל נמצא בכל העולם, עם הריכוזים הגבוהים ביותר בישראל, ארצות הברית וקנדה. בישראל השם נפוץ בעיקר בערים תל אביב וירושלים. בארצות הברית, השם נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, השם נפוץ ביותר במחוזות אונטריו וקוויבק.

ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אברג'יל?

ת: כן, יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אברג'יל, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, הזמר והיוצר הישראלי עידן אברג'יל והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

סיכום

שם המשפחה אברג'יל הוא ממקור יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "אביגיל", שפירושה "אבי השמחה". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם פרטי לבנות יהודיות. שם המשפחה אברג'יל נמצא בכל העולם, עם הריכוזים הגבוהים ביותר בישראל, ארצות הברית וקנדה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אברג'יל, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, הזמר והיוצר הישראלי עידן אברג'יל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן