דף הבית » מומלץ בהקדם » מלחינים רוסים: מבט על שמות משפחה

מלחינים רוסים: מבט על שמות משפחה

2023-05-11 16:56:00+02:00

צ'ייקובסקי

פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי הוא אחד המלחינים הרוסים המפורסמים בכל הזמנים. שם המשפחה שלו נגזר מהמילה הרוסית ל"אלון", שהיא "צ'אייק". זה מתאים, שכן עץ האלון הוא סמל לחוזק ויציבות בתרבות הרוסית. צ'ייקובסקי נולד ב-1840 בווטקינסק, רוסיה, וידוע בעיקר בזכות הבלטים שלו "אגם הברבורים" ו"מפצח האגוזים". הוא גם היה סימפוניסט פורה, וכתב שש סימפוניות בחייו.

רימסקי-קורסקוב

ניקולאי רימסקי-קורסקוב היה מלחין ומורה רוסי שחי מ-1844 עד 1908. שם משפחתו הוא שילוב של שתי מילים רוסיות: "רימסקי", שפירושה "של הים", ו"קורסקוב", שפירושה "של הים". לַחֲצוֹת". זה מתאים, שכן רימסקי-קורסקוב היה קצין ימי לפני שהפך למלחין. הוא ידוע בעיקר בזכות האופרות שלו עלמת השלג וסיפורו של הצאר סלטן, כמו גם בסוויטה הסימפונית שלו שחרזדה.

גלינקה

מיכאיל גלינקה היה מלחין רוסי שחי בשנים 1804 עד 1857. שם משפחתו נגזר מהמילה הרוסית ל"פעמון", שהיא "גלינקה". זה הולם, שכן גלינקה היה ידוע בשימוש שלו בפעמונים ובכלי הקשה אחרים ביצירותיו. הוא ידוע בעיקר בזכות האופרות שלו "חיים לצאר ולרוסלן ולודמילה", כמו גם בשירו הסימפוני קמארינסקאיה.

סטרווינסקי

איגור סטרווינסקי היה מלחין רוסי שחי מ-1882 עד 1971. שם משפחתו נגזר מהמילה הרוסית ל"כוכב", שהיא "סטרבה". זה הולם, שכן סטרווינסקי היה ידוע ביצירותיו החדשניות והאוונגרדיות. הוא ידוע בעיקר בזכות הבלטים שלו "ציפור האש", פטרושקה וטקס האביב, כמו גם האופרה שלו "התקדמות המגרפה".

פרוקופייב

סרגיי פרוקופייב היה מלחין רוסי שחי בשנים 1891 עד 1953. שם משפחתו נגזר מהמילה הרוסית ל"זאב", שהיא "פרוק". זה הולם, שכן פרוקופייב היה ידוע בשימוש שלו בדיסוננס ובמקצבים חדים ביצירותיו. הוא ידוע בעיקר בזכות הבלטים שלו רומיאו ויוליה וסינדרלה, כמו גם האופרה שלו מלחמה ושלום.

שוסטקוביץ'

דמיטרי שוסטקוביץ' היה מלחין רוסי שחי בשנים 1906 עד 1975. שם משפחתו נגזר מהמילה הרוסית ל"לחישה", שהיא "שוסט". זה הולם, שכן שוסטקוביץ' נודע בחיבוריו העדינים והניואנסים. הוא ידוע בעיקר בזכות הסימפוניות שלו מס' 5, מס' 7 ומספר 10, כמו גם האופרה שלו ליידי מקבת ממחוז מצנסק. אלו רק כמה מהמלחינים הרוסיים המפורסמים ביותר ושמות המשפחה שלהם. לכל שם יש משמעות והיסטוריה ייחודית, וכל מלחין הותיר אחריו מורשת מתמשכת בעולם המוזיקה הקלאסית. מצ'ייקובסקי ועד שוסטקוביץ', מלחינים אלה עיצבו את מהלך תולדות המוזיקה וימשיכו לעורר השראה לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן