דף הבית » טופ 100 » מוצא שם המשפחה וייס

מוצא שם המשפחה וייס

2023-04-30 00:14:00+02:00

מוצא שם המשפחה וייס

שם המשפחה וייס הוא שם נפוץ, עם וריאציות רבות באיות, כולל וייס, וייס, וייס, וייס וייס. זהו שם גרמני, שנגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה הישנה "wīs", שפירושה "חכם". השם ניתן במקור למי שנחשב לחכם או נבון. שם המשפחה וייס נפוץ בעיקר בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. בארצות הברית, שם המשפחה וייס נפוץ ביותר בפנסילבניה, ניו יורק ואוהיו.

משמעות שם המשפחה וייס

שם המשפחה וייס נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה העתיקה "wīs", שפירושה "חכם". השם הזה ניתן במקור למי שנחשב לחכם או נבון. השם קשור גם לאל הגרמני וודן, שהיה ידוע בחוכמתו ובידעו. שם המשפחה וייס קשור גם לאלה הגרמנית פרייה, שהייתה ידועה ביופיה ובחוכמתה. השם נקשר גם לאל הגרמני טי, שהיה ידוע באומץ ליבו ובכוחו.

וריאציות של שם המשפחה וייס

לשם המשפחה וייס יש וריאציות רבות באיות, כולל וייס, וייס, וייס, וייס, ווייס. וריאציות אלו נמצאות במדינות שונות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, ארצות הברית, קנדה וישראל.

שכיחות שם המשפחה וייס

שם המשפחה וייס נפוץ בעיקר בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. בארצות הברית, שם המשפחה וייס נפוץ ביותר בפנסילבניה, ניו יורק ואוהיו. בגרמניה, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו, כאשר לפי הערכות 1.2 מיליון איש נושאים את השם. באוסטריה, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה ה-8 בשכיחותו, כאשר לפי הערכות 200,000 אנשים נושאים את השם. בשוויץ, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה ה-8 הנפוץ ביותר, כאשר לפי הערכות 100,000 אנשים נושאים את השם. בארצות הברית, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה ה-545 הנפוץ ביותר, כאשר לפי הערכות 50,000 אנשים נושאים את השם. בקנדה, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה ה-577 בשכיחותו, כאשר לפי הערכות 10,000 אנשים נושאים את השם. בישראל, שם המשפחה וייס הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו, כאשר לפי הערכות כ-10,000 איש נושאים את השם. שם המשפחה וייס נמצא גם במדינות אחרות, כולל צרפת, איטליה, ספרד והולנד. השם נמצא גם במדינות בדרום אמריקה, כמו ארגנטינה, ברזיל וצ'ילה.

סיכום

שם המשפחה וייס הוא שם נפוץ, עם וריאציות רבות באיות, כולל וייס, וייס, וייס, וייס וייס. זהו שם גרמני, שנגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה הישנה "wīs", שפירושה "חכם". השם ניתן במקור למי שנחשב לחכם או נבון. שם המשפחה וייס נפוץ בעיקר בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. בארצות הברית, שם המשפחה וייס נפוץ ביותר בפנסילבניה, ניו יורק ואוהיו. למידע נוסף על שם המשפחה וייס, מקורו ושכיחותו במדינות שונות, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן