דף הבית » אנציקלופדיה » מה שאתה צריך לדעת על שמות משפחה טורקיים

מה שאתה צריך לדעת על שמות משפחה טורקיים

2023-06-05 08:13:00+02:00

מהם שמות משפחה טורקיים?

שמות משפחה טורקיים הם שמות משפחה שעברו מדור לדור. הם נגזרים בדרך כלל משם הפרטי של אדם, מקום מוצאו, עיסוקו או שילוב של אלה. שמות משפחה טורקיים משמשים לעתים קרובות לזיהוי משפחתו, השבט או המוצא האתני של אדם. הם משמשים גם כדי להבחין בין בני אותה משפחה.

סוגי שמות משפחה טורקיים

ישנם מספר סוגים שונים של שמות משפחה טורקיים. הסוג הנפוץ ביותר הוא שם המשפחה הפטרוני, שנגזר משם הפרטי של אביו של אדם. לדוגמה, שם המשפחה "כמאל" נגזר מהשם הפרטי "כמאל". סוגים אחרים של שמות משפחה טורקיים כוללים שמות משפחה תעסוקתיים, שמקורם במקצועו או ממקצועו של אדם; שמות משפחה טופונימיים, הנגזרים ממקום מוצאו של אדם; ושמות משפחה מטרונימיים, שמקורם בשמו הפרטי של אמו של אדם.

שמות משפחה פטרונימיים

שמות משפחה פטרונימיים הם הסוג הנפוץ ביותר של שם משפחה טורקי. שמות משפחה אלו נגזרים משם הפרטי של אביו של אדם. לדוגמה, שם המשפחה "כמאל" נגזר מהשם הפרטי "כמאל". דוגמאות נוספות לשמות משפחה פטרונימיים כוללות "אוזדמיר" (הנגזר מהשם הפרטי "אוזדמיר"), "קאיה" (הנגזר מהשם הפרטי "קאיה") ו"ילמז" (הנגזר מהשם הפרטי "ילמאז").

שמות משפחה תעסוקתיים

שמות משפחה תעסוקתיים נגזרים ממקצועו או ממקצועו של אדם. דוגמאות לשמות משפחה תעסוקתיים כוללות "קהרמאן" (הנגזרת מהמילה הטורקית ל"גיבור"), "דמירצ'י" (נגזרת מהמילה הטורקית ל"נפח"), ו"קוזה" (נגזרת מהמילה הטורקית ל"חייט"). .

שמות משפחה טופונימיים

שמות משפחה טופונימיים נגזרים ממקום מוצאו של אדם. דוגמאות לשמות משפחה טופונימיים כוללות "קוניאלי" (שמקורו מהעיר קוניה), "איסטנבולו" (שמקורו מהעיר איסטנבול) ו"אנקרה" (שמקורו מהעיר אנקרה).

שמות משפחה מטרונימיים

שמות משפחה מטרונימיים נגזרים משם הפרטי של אמו של אדם. דוגמאות לשמות משפחה מטרונימיים כוללות "Kadın" (הנגזרת מהמילה הטורקית ל"אישה"), "Gül" (נגזרת מהשם הפרטי "Gül") ו-"Kızıl" (נגזרת מהשם הפרטי "Kızıl").

היסטוריה של שמות משפחה טורקיים

השימוש בשמות משפחה בטורקיה החל מהאימפריה העות'מאנית. בתקופה זו, השימוש בשמות משפחה הוגבל במידה רבה למעמדות הגבוהים. רק בתחילת המאה ה-20 שמות המשפחה נפוצו יותר בקרב האוכלוסייה הכללית. כיום, שמות משפחה טורקיים משמשים לזיהוי משפחתו, השבט או המוצא האתני של אדם. הם משמשים גם כדי להבחין בין בני אותה משפחה. בנוסף, שמות משפחה טורקיים משמשים לעתים קרובות לציון מקצועו או מקום מוצאו של אדם.

שימוש מודרני בשמות משפחה טורקיים

כיום, שמות משפחה טורקיים משמשים לזיהוי משפחתו, השבט או המוצא האתני של אדם. הם משמשים גם כדי להבחין בין בני אותה משפחה. בנוסף, שמות משפחה טורקיים משמשים לעתים קרובות כדי לציין את מקצועו או מקום מוצאו של אדם. בתקופה המודרנית, שמות משפחה טורקיים משמשים לעתים קרובות כדי לציין את מעמדו החברתי או רמת ההשכלה של אדם. לדוגמה, ניתן להניח שאדם עם שם המשפחה "כמאל" הוא בעל מעמד חברתי גבוה יותר מאדם עם שם המשפחה "קאיה".

סיכום

שמות משפחה טורקיים הם שמות משפחה שעברו מדור לדור. הם נגזרים בדרך כלל משם הפרטי של אדם, מקום מוצאו, עיסוקו או שילוב של אלה. ישנם מספר סוגים שונים של שמות משפחה טורקיים, כולל פטרונימי, תעסוקתי, טופונימי ומטרונימי. השימוש בשמות משפחה בטורקיה החל מהאימפריה העות'מאנית, וכיום הם משמשים לזיהוי משפחתו, השבט או המוצא האתני של אדם. בנוסף, שמות משפחה טורקיים משמשים לעתים קרובות לציון מקצועו או מקום מוצאו של אדם. כדי ללמוד עוד על שמות משפחה טורקיים, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן