דף הבית » טופ 100 » מה שאתה צריך לדעת על שם המשפחה מאשק

מה שאתה צריך לדעת על שם המשפחה מאשק

מה שאתה צריך לדעת על שם המשפחה מאשק

מהו שם המשפחה משק?

שם המשפחה מאשק הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "משאק", שפירושה "לצייר". על פי ההערכות, מקורה של משפחת מאשק בעיירה מינסק, בלארוס, ומאמינים שהיא קיימת מאז המאה ה-16. שם המשפחה מאשק נמצא גם בחלקים אחרים של מזרח אירופה, כולל פולין, אוקראינה וליטא.

תולדות שם המשפחה משך

על פי ההערכות, מקורה של משפחת מאשק בעיירה מינסק, בלארוס, במאה ה-16. המשפחה הייתה חלק מהקהילה היהודית במינסק ועסקה במלאכות שונות, בהן חייטות, נגרות ועיבוד מתכת. משפחת משק נודעה גם במעורבותה בקהילה הדתית היהודית, ורבים מבני המשפחה היו רבנים ותלמידי חכמים. משפחת משק עברה במאה ה-19 לאזורים אחרים של מזרח אירופה, ביניהם פולין, אוקראינה וליטא. המשפחה הייתה מעורבת גם בתנועה הציונית ורבים מבני המשפחה היו פעילים במאבק למולדת יהודית.

פירוש שם המשפחה מאשק

שם המשפחה מאשק נגזר מהמילה העברית "משאק", שפירושה "לצייר". על פי האמונה, מדובר בהתייחסות למעורבות המשפחה במקצועות החייטות והנגרות. משפחת משק נודעה גם במעורבותה בציבור הדתי היהודי, ורבים מבני המשפחה היו רבנים ותלמידי חכמים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מאשק

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מאשק, כולל:

  • רבי יצחק משק – רב ותלמיד חכם בולט במאה ה-19
  • רבי ישראל משק – רב ותלמיד חכם בולט במאה ה-20
  • הרב שלמה משק – רב ותלמיד חכם בולט במאה ה-21
  • יוסף משק – פוליטיקאי ישראלי בולט במאה ה-20
  • אברהם משק – פוליטיקאי ישראלי בולט במאה ה-21

סיכום

שם המשפחה מאשק הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "משאק", שפירושה "לצייר". על פי ההערכות, מקורה של משפחת מאשק בעיירה מינסק, בלארוס, ומאמינים שהיא קיימת מאז המאה ה-16. משפחת משק עברה למקומות אחרים במזרח אירופה במאה ה-19, כולל פולין, אוקראינה וליטא. המשפחה הייתה מעורבת גם בתנועה הציונית ורבים מבני המשפחה היו פעילים במאבק למולדת יהודית. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה מש"ק, ביניהם הרב יצחק משק, רבי ישראל משאק, רבי שלמה משק, יוסף מש"ק ואברהם משק.

שאלות ותשובות

ש: מה מקור שם המשפחה משק?

ת: שם המשפחה מאשק הוא ממוצא אשכנזי והוא נגזר מהמילה העברית "משאק", שפירושה "לצייר". משערים שמקורה של משפחת מאשק בעיירה מינסק, בלארוס, והיא קיימת מאז המאה ה-16.

ש: מה הפירוש של שם המשפחה משק?

ת: שם המשפחה מאשק נגזר מהמילה העברית "משאק", שפירושה "לצייר". על פי האמונה, מדובר בהתייחסות למעורבות המשפחה במקצועות החייטות והנגרות. משפחת משק נודעה גם במעורבותה בציבור הדתי היהודי, ורבים מבני המשפחה היו רבנים ותלמידי חכמים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן