דף הבית » המלצת הצוות » מה זה שם משפחה בירן? – מדריך מקיף

מה זה שם משפחה בירן? – מדריך מקיף

מה זה שם משפחה בירן? – מדריך מקיף

מה זה שם משפחה בירן?

בירן הוא שם משפחה ממוצא אירי, שנגזר מהשם הגאלי O'Broin, שפירושו "צאצא של בראן". השם בראן נגזר מהמילה האירית ל"עורב". שם המשפחה ביירן נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.

היסטוריה של שם המשפחה בירן

שורשיו של שם המשפחה ביירן בממלכה האירית העתיקה של ליינסטר, ששכנה במזרח אירלנד. שבט או'בירן היה אחד החמולות החזקות ביותר בממלכה, וכוחם היה כה גדול עד שהם הצליחו להתנגד לפלישה הנורמנית לאירלנד במאה ה-12. שבט או'בירן הובס בסופו של דבר על ידי הנורמנים במאה ה-13, ושם המשפחה ביירן אומץ על ידי רבים מצאצאי השבט. שם המשפחה ביירן נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהשם הגאלי הסקוטי Mac an Bhaird , כלומר "בן הפייטן". הפייטן היה משורר או מספר סיפורים בסקוטלנד של ימי הביניים, ושבט מק אן בהירד היה אחד החמולות החזקות ביותר בסקוטלנד. שם המשפחה ביירן נמצא גם באנגליה, שם הוא נגזר מהשם האנגלי הישן ביירן, שפירושו "נחל".

נוכחות של שם משפחה בירן במדינות שונות

שם המשפחה ביירן נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד. בארצות הברית, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-8 הנפוץ ביותר, עם למעלה ממיליון אנשים הנושאים את השם. בקנדה, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-11 בשכיחותו, עם למעלה מ-200,000 אנשים הנושאים את השם. באנגליה, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם. בסקוטלנד, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-24 בשכיחותו, עם למעלה מ-50,000 אנשים הנושאים את השם. באירלנד, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו, עם למעלה מ-200,000 אנשים הנושאים את השם. באוסטרליה, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-11 הנפוץ ביותר, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם. בניו זילנד, שם המשפחה ביירן הוא שם המשפחה ה-15 הנפוץ ביותר, עם למעלה מ-50,000 אנשים הנושאים את השם.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה מספר אנשים
ארצות הברית 8 1 מיליון
קנדה ה-11 200,000
אַנְגלִיָה ה-18 100,000
סקוטלנד ה-24 50,000
אירלנד הרביעי 200,000
אוֹסטְרַלִיָה ה-11 100,000
ניו זילנד ה-15 50,000

שם המשפחה ביירן הוא שם משפחה נפוץ מאוד במדינות רבות ברחבי העולם, ונוכחותו במדינות שונות היא עדות לכוחה והשפעתה של שבט או'בירן באירלנד של ימי הביניים.

שאלות ותשובות

מה מקור שם המשפחה בירן?

שם המשפחה ביירן הוא ממקור אירי, נגזר מהשם הגאלי O'Broin, שפירושו "צאצא של בראן". השם בראן נגזר מהמילה האירית ל"עורב".

מה הפירוש של שם המשפחה בירן?

שם המשפחה ביירן נגזר מהשם הגאלי O'Broin, שפירושו "צאצא של בראן". השם בראן נגזר מהמילה האירית ל"עורב".

האם שם המשפחה ביירן נמצא במדינות אחרות?

כן, שם המשפחה ביירן נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.

סיכום

שם המשפחה ביירן הוא שם משפחה נפוץ מאוד במדינות רבות ברחבי העולם, ונוכחותו במדינות שונות היא עדות לכוחה והשפעתה של שבט או'בירן באירלנד של ימי הביניים. שם המשפחה ביירן נגזר מהשם הגאלי O'Broin, שפירושו "צאצא של בראן", והשם בראן נגזר מהמילה האירית ל"עורב". שם המשפחה ביירן נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן