דף הבית » טופ 100 » מה זה פריה? מדריך מקיף לשם המשפחה

מה זה פריה? מדריך מקיף לשם המשפחה

מה זה פריה? מדריך מקיף לשם המשפחה

מה זה פריה?

פריה הוא שם משפחה ממקור גרמני, שנגזר מהשם הנורדי העתיק Frigg. מאמינים שהוא הובא לבריטניה על ידי האנגלו-סכסים במהלך המאה ה-5. השם נמצא לרוב באנגליה, אך ניתן למצוא אותו גם במדינות אחרות כמו גרמניה, שוודיה וארה"ב. השם פריג'ה נגזר מהאלה הנורדית העתיקה פריג, שהייתה אלת האהבה, הנישואים והנישואים. פוריות. היא הייתה גם אשתו של אודין, האל הראשי של הפנתיאון הנורדי. נהוג לחשוב שהשם פריה ניתן לילדים שנולדו ביום שישי, כדרך לכבד את האלה.

פריה באנגליה

באנגליה, שם המשפחה Frija נמצא לרוב במחוזות יורקשייר, לנקשייר ודרבישייר. מאמינים כי השם הובא לאנגליה על ידי האנגלו-סכסים במהלך המאה ה-5. השם נמצא גם במדינות אחרות כמו גרמניה, שוודיה וארצות הברית.

פריה בגרמניה

בגרמניה, שם המשפחה פריה נמצא לרוב במדינות בוואריה וסקסוניה. מאמינים שהשם הובא לגרמניה על ידי הפרנקים במהלך המאה ה-8. השם נמצא גם במדינות אחרות כמו אנגליה, שוודיה וארצות הברית.

פריה בשוודיה

בשוודיה, שם המשפחה פריה נמצא לרוב במחוזות סקונה ווסטרבוטן. מאמינים כי השם הובא לשוודיה על ידי הוויקינגים במהלך המאה ה-9. השם נמצא גם במדינות אחרות כמו אנגליה, גרמניה וארצות הברית.

פריה בארצות הברית

בארצות הברית, שם המשפחה Frija נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה וטקסס. מאמינים כי השם הובא לארצות הברית על ידי מהגרים גרמנים במהלך המאה ה-19. השם נמצא גם במדינות אחרות כמו אנגליה, גרמניה ושוודיה.

משמעות השם פריה

השם פריג'ה נגזר מהאלה הנורדית העתיקה פריג, שהייתה אלת האהבה, הנישואים והפוריות. היא הייתה גם אשתו של אודין, האל הראשי של הפנתיאון הנורדי. נהוג לחשוב שהשם פריה ניתן לילדים שנולדו ביום שישי, כדרך לכבד את האלה. משמעות השם פריג'ה היא גם "אהובה" או "אהובה" בנורדית העתיקה. מאמינים כי היא נגזרת מהמילה הנורדית העתיקה "friggja" שפירושה "לאהוב".

השוואה מהירה

מדינה מָקוֹר מַשְׁמָעוּת
אַנְגלִיָה אנגלו-סקסונים כבד את האלה פריג
גֶרמָנִיָה פרנקס כבד את האלה פריג
שבדיה ויקינגים כבד את האלה פריג
ארצות הברית מהגרים גרמנים כבד את האלה פריג

לסיכום, שם המשפחה פריה הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם הנורדי העתיק Frigg. מאמינים שהוא הובא לבריטניה על ידי האנגלו-סכסים במהלך המאה ה-5 ונמצא לרוב באנגליה, גרמניה, שוודיה וארצות הברית. פירוש השם פריג'ה הוא "אהוב" או "יקיר" בנורדית העתיקה, ומאמינים כי ניתן לילדים שנולדו ביום שישי, כדרך לכבד את האלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן