דף הבית » הכי מדובר » מה זה באש? מדריך מקיף למשמעות שם המשפחה

מה זה באש? מדריך מקיף למשמעות שם המשפחה

2023-04-18 09:22:00+02:00

מה זה באש?

בשש הוא שם משפחה ממקור עברי. זה נגזר מהמילה העברית "בס" שפירושה "בן". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסייה יהודית גדולה, כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. שם המשפחה משמש לרוב כפטרונימי, כלומר הוא משמש לציון שם אביו של אדם. למשל, אם שם אביו של אדם היה דוד, אז שם משפחתו יהיה בשש דוד.

היסטוריה של שם המשפחה

שם המשפחה באש נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-12. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, וסביר להניח שהוא שימש לראשונה על ידי משפחות יהודיות המתגוררות באזור. שם המשפחה שימש דמויות בולטות רבות לאורך ההיסטוריה, כולל הפילוסוף היהודי המפורסם הרמב"ם. , שנולד במאה ה-12.

שימושים בשם המשפחה היום

כיום, שם המשפחה בשש נמצא בשימוש על ידי משפחות יהודיות רבות בארץ ובעולם. הוא משמש גם על ידי כמה משפחות לא-יהודיות, במיוחד בארצות הברית. שם המשפחה משמש לעתים קרובות כשם אמצעי, ולעתים הוא משמש גם כשם פרטי. הוא משמש לעתים גם כשם משפחה בשילוב עם שמות משפחה אחרים, כגון בש-כהן או בש-לוי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה באש

היו הרבה אנשים מפורסמים לאורך ההיסטוריה שקיבלו את שם המשפחה באש. כמה מהבולטים ביותר כוללים:

  • הרמב"ם (1135-1204), פילוסוף יהודי
  • רבי אברהם בשש (המאה ה-17), מלומד יהודי
  • רבי יצחק בשש (המאה ה-18), למדן יהודי
  • הרב אליהו בשש (המאה ה-19), מלומד יהודי
  • רבי יצחק בשש (המאה ה-20), מלומד יהודי
  • רבי שלמה בשש (המאה ה-21), למדן יהודי

שם המשפחה בשש משמש גם דמויות בולטות רבות בעולם המודרני, בהן ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשחקן והקומיקאי האמריקאי אדם סנדלר.

סיכום

בשש הוא שם משפחה ממוצא עברי שנמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-12. הוא משמש לרוב כפטרונימי, כלומר הוא משמש לציון שם אביו של אדם. שם המשפחה נמצא עדיין בשימוש על ידי משפחות יהודיות רבות בארץ ובעולם, והוא משמש גם על ידי כמה משפחות לא יהודיות. היו הרבה אנשים מפורסמים לאורך ההיסטוריה בעלי שם המשפחה בש, ובהם הרמב"ם, רבי אברהם בש, רבי יצחק בש, רבי אליהו בשש, רבי יצחק בשש, ורבי שלמה בשש. כיום, שם המשפחה משמש עד היום דמויות בולטות רבות בעולם המודרני, בהן ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשחקן והקומיקאי האמריקאי אדם סנדלר. למידע נוסף על ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה באש, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן