דף הבית » להעביר את הזמן » מה זה ארבל? מדריך מקיף לשם המשפחה

מה זה ארבל? מדריך מקיף לשם המשפחה

מה זה ארבל? מדריך מקיף לשם המשפחה

מהו שם המשפחה ארבל?

שם המשפחה ארבל הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהמילה העברית "ערב", שפירושה "אריה". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. על פי ההערכות, שם המשפחה ארבל מקורו בימי הביניים, כאשר יהודים חיו במזרח התיכון. נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה של לוחמים יהודים שהיו ידועים באומץ לבם ובעוצמתם. לאחר מכן הועבר השם בדורות, ולבסוף התפשט למדינות אחרות.

תולדות שם המשפחה ארבל

מקורו של שם המשפחה ארבל הוא בימי הביניים, כאשר יהודים חיו במזרח התיכון. נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה של לוחמים יהודים שהיו ידועים באומץ לבם ובעוצמתם. השם עבר אז בדורות, ולבסוף התפשט למדינות אחרות. שם המשפחה ארבל נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארה"ב, קנדה, הממלכה המאוחדת. בארצות הברית, שם המשפחה ארבל נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ארבל

יש כמה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה ארבל. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי סשה ברון כהן, והשחקנית הישראלית-אמריקאית נטלי פורטמן.

אהוד ברק

אהוד ברק הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל העשירי בשנים 1999 עד 2001. הוא חבר מפלגת העבודה והינו החייל המעוטר ביותר בתולדות צבא ההגנה לישראל. הוא גם ראש ממשלת ישראל הראשון שנולד בארץ.

סשה ברון כהן

סשה ברון כהן הוא שחקן, קומיקאי וסופר ישראלי-אמריקאי. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים בוראט, ברונו והדיקטטור. הוא ידוע גם ביצירת סדרת הטלוויזיה Da Ali G Show.

נטלי פורטמן

נטלי פורטמן היא שחקנית, מפיקה ובמאית ישראלית-אמריקאית. היא ידועה בעיקר בזכות תפקידיה בסרטים "ברבור שחור", V for Vendetta ו- Thor. היא גם זכתה בפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הופעתה בסרט "ברבור שחור".

אנשים בולטים אחרים עם שם המשפחה ארבל

אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה ארבל כוללים איש העסקים והפילנתרופ הישראלי-אמריקאי מייקל ארבל, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי לני ג'ייקובסון, והשחקן והבמאי הישראלי-אמריקאי ארי סנדל.

שכיחות שם המשפחה ארבל

שם המשפחה ארבל נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה ארבל נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

השוואה מהירה

מדינה שְׁכִיחוּת
ישראל הכי נפוץ
ארצות הברית הנפוץ ביותר בניו יורק, קליפורניה, פלורידה
קנדה מְשׁוּתָף
הממלכה המאוחדת מְשׁוּתָף

שם המשפחה ארבל הוא שם משפחה ייחודי ומעניין שעבר בדורות. זוהי תזכורת לאומץ ולחוזק של העם היהודי, והיא עדות לחוסן של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן