דף הבית » הכי מדובר » מה העלות לשינוי שם משפחה בישראל?

מה העלות לשינוי שם משפחה בישראל?

2023-05-07 19:52:00+02:00

מה העלות להחלפת שם משפחה בישראל?

שינוי שם משפחה בישראל יכול להיות תהליך מסובך, ועלות העשייה עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות הפרט. ככלל, עלות החלפת שם משפחה בישראל נעה בסביבות 500 ש"ח (שקל ישראלי חדש). עלות זו מכסה את העמלות הקשורות לתהליך הבקשה, כמו גם כל עמלה נוספת שעשויה להידרש. תהליך שינוי שם משפחה בישראל מוסדר על ידי משרד הפנים, ויש להגיש את הבקשה לסניף המקומי של משרד הפנים. על הבקשה לכלול סיבה תקפה לשינוי השם, וכן הוכחת זהות. לאחר אישור הבקשה, שינוי השם יירשם רשמית במשרד הפנים.

השלכות משפטיות של שינוי שם משפחה בישראל

כאשר מחליפים שם משפחה בישראל, חשוב לקחת בחשבון את ההשלכות המשפטיות של כך. בישראל, שינוי שם נחשב למעשה משפטי, וחשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של שינוי השם בטרם תמשיך. לדוגמה, אם אדם משנה את שם משפחתו, הוא יצטרך לעדכן את מסמכי הזהות שלו, כגון הדרכון ורישיון הנהיגה שלו, כך שישקפו את השם החדש. בנוסף, כל מסמכים משפטיים, כגון חוזים או צוואות, יצטרכו להתעדכן כך שישקפו את השם החדש. כמו כן, חשוב לציין כי לשינוי השם בישראל עשויות להיות השלכות על זכויות הירושה. אם אדם משנה את שם משפחתו, הוא עלול לאבד את זכותו לירושה ממשפחתו, שכן ייתכן שהשם החדש לא יוכר על ידי בית המשפט.

סיכום

שינוי שם משפחה בישראל יכול להיות תהליך מסובך, וחשוב לקחת בחשבון את ההשלכות המשפטיות של כך לפני שתמשיך. עלות החלפת שם משפחה בישראל נעה בדרך כלל בסביבות 500 ₪ ויש להגיש את הבקשה לסניף המקומי של משרד הפנים. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את ההשלכות המשפטיות של שינוי השם, כגון עדכון מסמכי זהות ומסמכים משפטיים, וכן השלכות אפשריות על זכויות הירושה.

אֶמְצָעִי

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן