דף הבית » המלצת הצוות » מה המשמעות של שם המשפחה וואקס?

מה המשמעות של שם המשפחה וואקס?

מה המשמעות של שם המשפחה וואקס?

מה המשמעות של שם המשפחה וואקס?

שם המשפחה וואקס הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה העברית "וואק", שפירושה "לשמור" או "לשמור". מקורו של שם המשפחה הוא מימי הביניים, אז נדרשו היהודים לקבל על עצמם שמות משפחה כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. שם המשפחה וואקס אומץ כנראה על ידי משפחות שהיו שומרים או שומרים מסוג כלשהו.

מקורות שם המשפחה וואקס

מקורו של שם המשפחה וואקס בימי הביניים במזרח אירופה, במיוחד במדינות פולין, ליטא ובלארוס. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחות שהיו שומרים או שומרים מסוג כלשהו. שם המשפחה נמצא לרוב במשפחות יהודיות, אך הוא נמצא גם בקרב משפחות לא יהודיות במזרח אירופה.

וריאציות של שם המשפחה וואקס

לשם המשפחה וואקס יש כמה וריאציות, כולל וואק, וואקסמן, וואקסמנוביץ', וואקסברג ווקסמנוב. וריאציות אלה נמצאות במדינות שונות, כולל רוסיה, אוקראינה, בלארוס ופולין.

שכיחות שם המשפחה וואקס

שם המשפחה וואקס נמצא לרוב במשפחות יהודיות, אך הוא נמצא גם בקרב משפחות לא יהודיות במזרח אירופה. שם המשפחה נפוץ במיוחד ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ופולין. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה וואקס

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה וואקס, ביניהם השחקן והקומיקאי הרוסי-אמריקאי יעקב סמירנוף, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי לני וואקס, והשחקן והבמאי הישראלי-אמריקאי יוסי וואקס.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה וואקס נפוץ במדינות אחרות?

ת: שם המשפחה וואקס נמצא לרוב במשפחות יהודיות, אך הוא נמצא גם בקרב משפחות לא יהודיות במזרח אירופה. שם המשפחה נפוץ במיוחד ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ופולין. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ווקס?

ת: כן, יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה וואקס, ביניהם השחקן והקומיקאי הרוסי-אמריקאי יעקב סמירנוף, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי לני וואקס, והשחקן והבמאי הישראלי-אמריקאי יוסי וואקס.

סיכום

שם המשפחה וואקס הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה העברית "וואק", שפירושה "לשמור" או "לשמור". מקורו של שם המשפחה הוא מימי הביניים, אז נדרשו היהודים לקבל על עצמם שמות משפחה כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. שם המשפחה וואקס נמצא לרוב במשפחות יהודיות, אך הוא נמצא גם בקרב משפחות לא יהודיות במזרח אירופה. שם המשפחה נפוץ במיוחד ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ופולין. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בניו יורק, קליפורניה ופלורידה. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה וואקס, ביניהם השחקן והקומיקאי הרוסי-אמריקאי יעקב סמירנוף, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי לני וואקס, והשחקן והבמאי הישראלי-אמריקאי יוסי וואקס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן