דף הבית » מומלץ בהקדם » מהי העברת שם משפחה?

מהי העברת שם משפחה?

2023-04-02 03:15:00+02:00

מהי העברת שם משפחה?

העברת שם משפחה היא תהליך בישראל המאפשר לאדם לשנות את שם משפחתו. מדובר בהליך משפטי המוסדר על ידי משרד הפנים הישראלי. התהליך זמין לאזרחים ישראלים וללא אזרחים כאחד. מטרת העברת שם המשפחה היא לאפשר לאנשים לשנות את שם המשפחה שלהם כדי לשקף את זהותם הנוכחית.

איך העברת שם משפחה עובדת?

על מנת לשנות את שם המשפחה, יש להגיש תחילה בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול עותק של תעודת הזהות שלך, עותק של תעודת הלידה שלך והעתק של תעודת הנישואין שלך (אם רלוונטי). לאחר אישור הבקשה, משרד הפנים יוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש.

השלכות של העברת שם משפחה

להעברת שם משפחה יש השלכות משפטיות וחברתיות כאחד. מבחינה חוקית, שם המשפחה החדש יוכר על ידי ממשלת ישראל וכל המסמכים הרשמיים יעודכנו כך שישקפו את שם המשפחה החדש. מבחינה חברתית, שם המשפחה החדש עשוי להיראות כסימן לזהות חדשה או לשינוי במצב המשפחתי.

דרישות משפטיות להעברת שם משפחה

על מנת להיות זכאי להעברת שם משפחה, על המבקש לעמוד בדרישות חוקיות מסוימות. על המבקש להיות בן 18 לפחות ועליו להתגורר בישראל לפחות שלוש שנים. על המבקש להיות גם בעל תעודת זהות ישראלית תקפה ואין לו הרשעות פליליות.

סיכום

העברת שם משפחה היא הליך משפטי בישראל המאפשר ליחידים לשנות את שם משפחתם. התהליך מוסדר על ידי משרד הפנים הישראלי ומחייב הגשת מסמכים מסוימים. להעברת שם משפחה יש השלכות משפטיות וחברתיות וכפופה לדרישות משפטיות מסוימות. למידע נוסף על העברת שם משפחה בישראל, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן