דף הבית » מגזין » מהו שם משפחה שני?

מהו שם משפחה שני?

מהו שם משפחה שני?

מהו שם משפחה שני?

שם משפחה שני הוא שם שמתווסף לשם המשפחה הקיים של אדם. זה ידוע גם כשם משפחה כפול, או שם משפחה עם מקף. שמות משפחה שניים נמצאים בשימוש הנפוץ ביותר במדינות דוברות ספרדית, אך הם הופכים פופולריים יותר ויותר גם במדינות אחרות.

היסטוריה של שמות משפחה שניים

הנוהג של שימוש בשני שמות משפחה מתוארך למאה ה-15 בספרד. באותה תקופה, היה נהוג שאנשים השתמשו בשם אביהם כשם משפחתם. עם זאת, ככל שיותר אנשים החלו לנוע ברחבי הארץ, התקשה לעקוב אחר קווי המשפחה. כדי לפתור בעיה זו, אנשים החלו להשתמש בשם אמם כשם המשפחה השני שלהם.

המטרה של שמות משפחה שניים

המטרה העיקרית של שם משפחה שני היא לעזור לשמר את קווי המשפחה. על ידי שימוש הן בשם המשפחה של האב והן של האם, קל יותר להתחקות אחר ההיסטוריה המשפחתית ולזהות בני משפחה. שמות משפחה שניים משמשים גם כדי להבחין בין אנשים בעלי אותו שם פרטי ושם משפחה. לדוגמה, אם לשני אנשים יש אותו שם פרטי ושם משפחה, הם יכולים להשתמש בשם המשפחה השני שלהם כדי להבדיל את עצמם.

איך להשיג שם משפחה שני

ברוב המדינות, קל יחסית להשיג שם משפחה שני. בחלק מהמדינות, כמו ספרד, ניתן אפילו לקבל שם משפחה שני מבלי לעבור הליך משפטי. במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, יש צורך לעבור הליך משפטי כדי לקבל שם משפחה שני.

סיכום

שם משפחה שני הוא שם שמתווסף לשם המשפחה הקיים של אדם. הוא נמצא בשימוש הנפוץ ביותר במדינות דוברות ספרדית, אך הוא הופך פופולרי יותר ויותר גם במדינות אחרות. המטרה העיקרית של שם משפחה שני היא לעזור לשמר את קווי המשפחה ולהבחין בין אנשים בעלי אותו שם פרטי ושם משפחה. ברוב המדינות, קל יחסית להשיג שם משפחה שני.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן