דף הבית » המלצת הצוות » מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל?

מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל?

2023-03-31 21:17:00+02:00

מבוא

ישראל היא מדינה בעלת תרבות עשירה ומגוונת, ואוכלוסייתה מורכבת מאנשים מרקעים רבים ושונים. ככזה, אין זה מפתיע שיש מגוון שמות משפחה שונים בארץ. במאמר זה נחקור את שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל, ונספק טבלה של 10 שמות המשפחה הנפוצים ביותר בארץ.

שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל

שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן, שהוא שם עברי שמשמעותו "כהן". ההערכה היא שלכ-5% מאוכלוסיית ישראל יש את שם המשפחה הזה. שמות משפחה נפוצים נוספים בישראל כוללים את לוי, שהוא שם עברי שמשמעותו "אריה", וכץ, שהוא שם עברי שמשמעותו "כומר". בנוסף לשלושת השמות הללו, ישנם עוד מספר שמות משפחה נפוצים בישראל. , לרבות בן-דוד, שהוא שם עברי שפירושו "בן דוד", ובן-יוסף, שהוא שם עברי שמשמעותו "בן יוסף". שמות משפחה נפוצים נוספים בישראל כוללים את בן-שמעון, שהוא שם עברי שפירושו "בן שמעון", ובן-אברהם, שהוא שם עברי שמשמעותו "בן אברהם".

טבלת 10 שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל

דַרגָה שם משפחה מַשְׁמָעוּת
1 כּוֹהֵן כּוֹמֶר
2 לִגבּוֹת אַריֵה
3 כץ כּוֹמֶר
4 בן דוד בן דוד
5 בן יוסף בן יוסף
6 בן שמעון בנו של שמעון
7 בן-אברהם בן אברהם
8 שפירו יפה
9 מזרחי מזרחי
10 חיים חַיִים

תולדות שמות המשפחה בישראל

ההיסטוריה של שמות המשפחה בישראל קשורה קשר הדוק להיסטוריה של העם היהודי. בימי קדם, ליהודים לא היו שמות משפחה, ובמקום זאת השתמשו בפטרונימים כדי להזדהות. לדוגמה, גבר בשם יעקב יקרא "יעקב בן (בנו של) אברהם", ואישה בשם שרה תיקרא "שרה בת (בתו של) אברהם". במאה ה-19, העם היהודי החלו לאמץ שמות משפחה, ורבים מהשמות הללו נגזרו ממילים או שמות בעברית. למשל, שם המשפחה כהן נגזר מהמילה העברית כהן, שפירושה "כוהן". באופן דומה, שם המשפחה לוי נגזר מהמילה העברית לוי, שפירושה "אריה".

סיכום

לסיכום, שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן, שהוא שם עברי שמשמעותו "כהן". שמות משפחה נפוצים נוספים בישראל כוללים את לוי, שהוא שם עברי שמשמעותו "אריה", וכץ, שהוא שם עברי שמשמעותו "כומר". ההיסטוריה של שמות המשפחה בישראל קשורה קשר הדוק להיסטוריה של העם היהודי, ורבים משמות אלו נגזרו ממילים או שמות עבריים. למידע נוסף על שמות משפחה בישראל, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן