דף הבית » המלצת הצוות » מהו מקור שם המשפחה כהן?

מהו מקור שם המשפחה כהן?

2023-05-08 11:01:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה כהן?

שם המשפחה כהן הוא שם משפחה יהודי שמקורו במילה העברית כהן, שפירושה "כוהן". השם מזוהה לרוב עם הכהונה היהודית, שכן הוא ניתן באופן מסורתי לצאצאי אהרון, אחיו של משה. בתנ"ך, אהרון היה הכהן הגדול הראשון של בני ישראל והיה אחראי להנהגת בני ישראל בפולחן והקרבת קורבנות לאלוהים. השם כהן משמש גם על ידי כמה תרבויות לא יהודיות, כמו האירים, המשתמשים בו כשם משפחה. במקרה זה, השם נגזר מהמילה הגאלית "cochon", שפירושה "בנו של הג'ינג'י".

השכיחות של שם המשפחה כהן

שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם. לפי World Names Profiler, זהו שם המשפחה ה-24 הנפוץ בעולם, עם למעלה מ-4 מיליון אנשים הנושאים את השם. הוא נפוץ במיוחד בקהילות יהודיות, שם הוא שם המשפחה הנפוץ ביותר. בארצות הברית, זהו שם המשפחה ה-31 הנפוץ ביותר, עם למעלה ממיליון אנשים הנושאים את השם.

טבלת השכיחות של שם המשפחה כהן

מדינה דַרגָה מספר אנשים
ארצות הברית ה-31 1 מיליון
ישראל 1 1.2 מיליון
צָרְפַת ה-19 200,000
הממלכה המאוחדת מקום 54 100,000
עוֹלָמִי ה-24 4 מיליון

בישראל, שם המשפחה כהן הוא שם המשפחה הנפוץ ביותר, כאשר למעלה מ-1.2 מיליון איש נושאים את השם. בצרפת, זהו שם המשפחה ה-19 הנפוץ ביותר, עם למעלה מ-200,000 אנשים הנושאים את השם. בבריטניה, זהו שם המשפחה ה-54 בשכיחותו, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם.

מקור שם המשפחה כהן

מקורו של שם המשפחה כהן, לפי ההערכה, הוא מהמילה העברית כהן, שפירושה "כוהן". השם ניתן באופן מסורתי לצאצאי אהרון, אחיו של משה. בתנ"ך, אהרון היה הכהן הגדול הראשון של בני ישראל והיה אחראי להנהגת בני ישראל בפולחן והקרבת קורבנות לאלוהים. השם כהן משמש גם על ידי כמה תרבויות לא יהודיות, כמו האירים, המשתמשים בו כשם משפחה. במקרה זה, השם נגזר מהמילה הגאלית "cochon", שפירושה "בנו של הג'ינג'י".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן, ביניהם הזמר והיוצר האמריקאי לאונרד כהן, השחקן והקומיקאי האמריקאי סשה ברון כהן, והשחקן והבמאי האמריקאי רוב כהן.

סיכום

שם המשפחה כהן הוא שם משפחה יהודי שמקורו במילה העברית כהן, שפירושה "כוהן". זהו אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בעולם, במיוחד בקהילות יהודיות, והוא משמש גם על ידי כמה תרבויות לא-יהודיות. מאמינים שהוא נגזר מהמילה העברית כהן, שפירושה "כוהן", וניתנת באופן מסורתי לצאצאי אהרון, אחיו של משה. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כהן, ביניהם הזמר והיוצר האמריקאי לאונרד כהן, השחקן והקומיקאי האמריקאי סשה ברון כהן, והשחקן והבמאי האמריקאי רוב כהן. למידע נוסף על מקור שם המשפחה כהן, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן